Op zoek naar een passende thermostaatkraan

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tamtamhen

Op zoek naar een passende thermostaatkraan

Bericht door tamtamhen »

Ik zoek naar een mogelijkheid thermostaatkranen te plaatsen in ruimten buiten de woonkamer waar een kamerthermostaat staat. Alleen vind ik voor dat type van radiator en kraan geen passende thermostaatkraan. Het is nogal moeilijk te omschrijven daarom voeg ik wat afbeeldingen toe. Uit wat zoekwerk via web vind ik een benaderende beschrijving qua concept op http://www.upperplumbers.co.uk/plumbing ... ework.html waar men het benoemd als 'twin entry radiator valve'. Alleen zit ik met een zogenaamd eenpijpsysteem per verdieping. Die radiators werden geplaatst in 1979 en zijn op zich nog in goede staat. De installateur van een nieuwe ketel zo'n 2 jaar terug dacht dat die misschien wel bestonden maar dan met een andere afstand tussen de toegangspijpen.

Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door David86 op 01 dec 2012, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titelfix er stond: thermostatorkraan
guus

Re: Op zoek naar een passende thermostatorkraan

Bericht door guus »

Hallo,

Even een gokje :
Bij Heimeier hebben ze van dit soort ventielen maar of ze passen :? .
Het artikel nummer is : heimeier 3871-02.000
Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groet Guus
Ik ben niet zo een beste typer, maar best wel eigenwijs. :fff
tamtamhen

Re: Op zoek naar een passende thermostatorkraan

Bericht door tamtamhen »

guus schreef:Hallo,

Even een gokje :
Bij Heimeier hebben ze van dit soort ventielen maar of ze passen :? .
Het artikel nummer is : heimeier 3871-02.000
Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groet Guus

Bedankt Guus,

Dat is denk ik wel het nodige systeem. Alleen aanpassen zal een probleem zijn. Ik heb info gevonden via de site http://www.tahydronics.com/nl/producten ... ventielen/. Twee afmetingen zitten niet goed. De doormeter van de toevoer naar de radiator, daar meet ik +/- 26mm (3/4"?), mogelijk kan men daar een andere aanpassing voor vinden. De afstand tussen de toevoerbuizen meet ik +/-36mm, er bestaat blijkbaar een aanpassingsstuk.
Het is dan wel meer dan alleen die kraan vervangen, ook de injectiepijp moet vervangen worden, dus de radiator moet eraf enz.
Ik kan info vragen bij het bedrijf zelf dat niet zover hiervandaan is. Ik ben een leek op dat gebied, zal dus verder om raad moeten vragen.

Groeten,

Hendrik
Plaats reactie