Hier kan ik terecht met verschillende tekeningen die ik al getekend heb en tips en info ik nodig heb om men beslissing te nemen welke stove ik ha nemen.
Eigenlijk is men keuze al een beetje gevallen op de batch rocket.

Dit is het eerste ontwerp daar gaat zeker nog aanpassing aan gebeuren.
Zo stelt peter voor om een 8 hoekige of een ronde riser te gebruiken nu nog uit zoeken hoe ik dat kan aan pakken.
Ook is aan te raden om de bell zo hoog mogelijk te maken boven de riser min 30cm maar meer mag ook als ik zie naar de tekening die peter in het topic voor stelt is de riser 145 cm hoog van op de grond + 30cm das 175 cm grond boven zijde bell mag die bv ook naar 190cm gebracht worden wetende de bel erboven dan minder hoog word.
Ook zou ik de vuur haart zelf meer naar voren brengen of mag niet gewijzigd worden aan de diepte van de vuurkamer.
Ook heb ik nog een vraag rond de riser zelf wetende de schouw die naar buiten gaat 20/20cm is hoe groot zou de riser diameter moeten worden dan peter vind 200 doorsnede teveel omdat de stove zo goed brand.
De buiten diameter van de kachel is nu 145cm deze zou ik nog verkleinen naar 116 das denk ik het kleinste ik kan geraken met het formaat van batch nu staat getekend is dit aan te raden of zal het extra volume ervoor zorgen de warmte beter opgeslagen word.
Zo dit zijn eerste hersenspinsels waar ik nog over struikel.
Mvg pedro