Heb je nog tips over hoe dit vinden een handje te helpen?Alleen heb ik nu iets van 20 kuub hout bij huis van lengtes van 50 tot 300 cm, onderweg gevonden
Ervaringen elektrische motorzaag gevraagd
Moderator: Moderators
- benthuis
- Moderator
Re: ervaringen elektrische motorzaag gevraagd
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
De zaag incl hendel is in 2 minuten de demonteren, het uit de houder halen van de zaag kost een paar minuten meer, maar wordt eigenlijk nooit gedaan. Ik kan nagenoeg alles op die zaag zagen, de rest trek ik de brommerzaag wel even voor aan (2 keer per jaar tijdens kloofwerk).benthuis schreef:Maarten, wat een gave constructie! Kan de zaag er ook makkelijk uit?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
hein uut mooi drente
Jawel als ik weet waar Benthuis zijn thuis is kan ik wel een tipje van de sluier oplichten mits zijn thuis is in de buurt van mijn thuis in centraal drenthe.benthuis schreef:Heb je nog tips over hoe dit vinden een handje te helpen?Alleen heb ik nu iets van 20 kuub hout bij huis van lengtes van 50 tot 300 cm, onderweg gevonden
wie een gat graaft voor een ander is machinist
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Hij woont aardig dicht in mijn buurt (25 min)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
hein uut mooi drente
Re: Ervaringen elektrische motorzaag gevraagd
Zeddam-mijnthuis is 1,5 uur weet ik uit ervaring heb daar schoonfamilie wonen namelijk en kom dan altijd langs pension Kockie (familie?).
Als Benthuis richting mij woont is het min. 1 uur rijden, lijkt me niet lonend om dan hout te gaan halen of Benthuis zijn tuf moet op water rijden, mocht dat zo zijn wil ik daar wel meer van weten.
Dus denk dat het tipje van de sluier mooi naar benee blijft hangen
.
Als Benthuis richting mij woont is het min. 1 uur rijden, lijkt me niet lonend om dan hout te gaan halen of Benthuis zijn tuf moet op water rijden, mocht dat zo zijn wil ik daar wel meer van weten.
Dus denk dat het tipje van de sluier mooi naar benee blijft hangen
-
Dutch John
Jagers die houtwallen van Staatsbosbeheer op hun jachtgebied hebben, zijn verplicht deze te onderhouden. Komt neer op elke 6 jaar verversen. Hier heeft een beetje jager daardoor gewoon een probleem.... dat we graag oplossen!benthuis schreef:Heb je nog tips over hoe dit vinden een handje te helpen?Alleen heb ik nu iets van 20 kuub hout bij huis van lengtes van 50 tot 300 cm, onderweg gevonden
Volgend jaar gaat Staasbosbeheer incourante perceeltjes bij inschrijving verkopen. Ook iets om over na te denken.
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
bonkelaar
Wat elektrische kettingzagen betreft heb ik ervaring met Stihl, Hitachi en Husqvarna (de oude moldellen 316 en 318)
Onze Stihl wordt bedrijfsmatig, zwaar gebruikt en houdt dat gewoon zonder klagen vol. Is echter een duur ding geweest.
De Hitachi's doen het ook prima, hebben echter een primitive kettingsmering met een druppelmechanisme i.p.v. een pomp. als je smering nodig hebt is het te weinig, zet je de zaag weg dan loopt de tank leeg en is het een zoodje onder de zaag.
Ben zelf een beetje een fan van de Husqvarna's, ook vanwege de slanke bouw met motor over de lengte. Dolmar/Makita heeft dit ook.
De bouw- en supermarktzagen ken ik niet maar ik durf wel de bewering wel aan dat ze minder zijn (ook de prijs).
Bij mij is het gereedschap onderdeel van de stookhobby. Bij elke stap wil ik een smile op mijn gezicht, zo ook bij het zagen. Iets meer uitgeven voor een machine naar je hart is voor mij vanzelfsprekend.
Gisteren met eenzelfde smile onderweg geweest met de boswachter. Hij heeft mij voor nop een boel hout aangewezen dat voor hem incourant is (te veel werk om te zagen en naar de weg te slepen, geen vrachtwagenlading vol) mogen we meerdere jaren over doen om het er uit te halen.
Heb zelf enkele jaren mee gelift met vrienden die zulke percelen hadden, nu kan ik wat terug doen.
groet Jos.
Onze Stihl wordt bedrijfsmatig, zwaar gebruikt en houdt dat gewoon zonder klagen vol. Is echter een duur ding geweest.
De Hitachi's doen het ook prima, hebben echter een primitive kettingsmering met een druppelmechanisme i.p.v. een pomp. als je smering nodig hebt is het te weinig, zet je de zaag weg dan loopt de tank leeg en is het een zoodje onder de zaag.
Ben zelf een beetje een fan van de Husqvarna's, ook vanwege de slanke bouw met motor over de lengte. Dolmar/Makita heeft dit ook.
De bouw- en supermarktzagen ken ik niet maar ik durf wel de bewering wel aan dat ze minder zijn (ook de prijs).
Bij mij is het gereedschap onderdeel van de stookhobby. Bij elke stap wil ik een smile op mijn gezicht, zo ook bij het zagen. Iets meer uitgeven voor een machine naar je hart is voor mij vanzelfsprekend.
Gisteren met eenzelfde smile onderweg geweest met de boswachter. Hij heeft mij voor nop een boel hout aangewezen dat voor hem incourant is (te veel werk om te zagen en naar de weg te slepen, geen vrachtwagenlading vol) mogen we meerdere jaren over doen om het er uit te halen.
Heb zelf enkele jaren mee gelift met vrienden die zulke percelen hadden, nu kan ik wat terug doen.
groet Jos.
-
hein uut mooi drente
Word me vandaag via via een stihl mse 140 met 1400 wat aangeboden voor 100 euro, heb het ding nog niet gezien en weet ook niet hoe oud.
Fatsoenlijke prijs mits niet te oud en knappe ketting erop of niet?
Nieuw bij stihl 240 euro.
Fatsoenlijke prijs mits niet te oud en knappe ketting erop of niet?
Nieuw bij stihl 240 euro.