@Le pilaf,
Michel Gefeliciteerd met je succesvolle poging.
Wie had dit ooit verwacht met 1kg vaste brandstof?
ik had niet verwacht dat zo,n compact opstelling zou gaan werken dit bied perspectief voor het ontwikkelen van jouw turbine de wkk voor klein gebruik.
Het biedt in mijn ogen perspectief voor alle kleine wkk oplossingen. Dit is de toekomst.
Ik heb nog nooit zoveel tastbaar vermogen uit 1kg hout gehaald met het geluid van een straaljager en dat minuten lang.
Het perspectief is ook dat je dit met 2 zuigermotoren kunt gaan doen, met 2 vaanmotoren, met allerlij systemen
zolang er maar 2 onafhankelijke drukgroepen zijn.
Je heb ook al weer 1000+ ideeën opgedaan waar haal je die allemaal vandaan .
Borduren en niet kunnen slapen. Misschien ben ik in mijn hoofd wel een eindeloze ontwikkelaar, soms
wat minder goed en soms wat beter. Ik kijk soms dingen terug en dan zie ik achteraf de fouten pas.
Ik ben benieuwd naar de temperatuur die de turbo ingaat en uitgaat.
Bij de laaste tekening heb ik een beter voorverwarmingstraject geschetst na de inlaat compressor.
A, je houdt de houtvoorraad koel omdat niet alles tegelijk in de fik mag (overload)_ en B, de afgassen worden
gebruikt om de inlaat lucht voor te verwarmen. Dit is dan wel een direct systeem, maar dat is nog steeds mijn uitgangspunt nu
voor kleine wkk systemen.
Met de side draft vergasser, want dat heb je met een gesloten verbrandings systeem lopen de temperaturen
op zijn hoogst. 1200 graden. deze temperaturen zijn hoger dan van downdraft of topdraft systemen.
Ik merkte ook tijdens de proef dat het aanjagen met brandstof voor de aanjager de enigste manier is om de
raket functie te creëren. Side draft is de beste manier op dit moment, althans dat denk ik nu.
Qua uitstoot is het soms wat minder, maar naoxideren op vuurbeton scheelt een hoop.
Men gaat ook constant uit van houtgas produceren, terwijl dit eigenlijk een totaal ander verbrandings systeem is,
het is meer een smeltoven met 3 variabelen : temperatuur, druk en flow.

en vooral je
houtvoorraad koel houden.