Technisch, toch een kleine cirkel

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Post Reply
Tim

Technisch, toch een kleine cirkel

Post by Tim »

Last edited by Tim on 17 Oct 2012, 23:26, edited 1 time in total.
daniel

Re: Techisch, toch een kleine circel

Post by daniel »

Zal de het zon volg systeem niet meer energie verbruiken dan dat paneeltje kan opwekken. Zeker hier in NL? Verder wel een mooi systeem. Ik vraag mij af of dit in Nederland gebruikt kan worden ipv de grote passieve tanks (IBA-systeem) Dit lijkt mij in veel gevallen goedkoper aan te leggen.
kockie
Site Admin

Re: Techisch, toch een kleine circel

Post by kockie »

Is dit niet een beetje het paard achter de wagen spannen? Plee doortrekken met water, vervolgens water weer zuiveren en opnieuw de plee meer doortrekken? (heb het filmpje niet intensief bekeken). Dan lijkt me, zeker voor de 3e wereld een composttoilet veel beter en vooral eenvoudiger. Verder zal die daar niet zo snel gejat worden als een zonnepaneel.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John

Re: Technisch, toch een kleine cirkel

Post by Dutch John »

Dat zie je verkeerd, Kockie. De westerse benadering van een eenvoudig probleem is nog steeds: waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
kockie
Site Admin

Post by kockie »

Ow sorry,

Ook hier blijk ik dus niet gehinderd door enige kennis van zaken....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted

Post by deleted »

Ik vind wel dat je aan de installatie ziet dat ze ervoor gestudeerd hebben.

G
Dutch John

Post by Dutch John »

Kockie,

Uiteraard heb je vanuit het derde wereld oogpunt volkomen gelijk. En zelfs een westerse gebruiker heeft een probleem als er iets in al die techniek stuk gaat. Dus G, ook de gebruiker moet gestudeerd zijn...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
ritsaert snijder

Post by ritsaert snijder »

@Daniel
Elders waren we er achter gekomen dat een zonne - volg - systeem de opbrengst met 40 % kan verhogen.
Ritsaert
groet!

Ritsaert
deleted

Post by deleted »

Laat ons kort gaan: dat zijn gewoon ontwikkelingen voor als de Heren Ivoren Toren zelf eens op werkbezoek moeten naar Afrika.
Dan is dat voor hun een ideaal toilet. Onafhankelijk van de plaatselijke miserie en toch een thuiscomfort. Er zal trouwens nog wel een zonnepanneeltje bijkomen voor de airco.

Er zijn best een hoog aantal van die bezoeken per jaar van Heren Ivoren Toren en Mecenassen Alle Slag. In die zin zal er wellicht zelfs een commerciële markt voor zo'n toilet zijn...

Of zie je Bill en Melinda Gates al op een composttoilet zitten ? Wereldverbeteren heeft zo z'n grenzen.
G
daniel

Post by daniel »

Ritsaert 40% is best veel. ... ik ga me inlezen.
Tim

Post by Tim »

Ow,

Ik doelde niet op een toepassing in Afrika. Onze eigen afvalwaterzuiveringen zijn bijna chemische fabrieken aan het worden en kosten behoorlijk wat energie. Kijk maar eens naar de lasten hiervoor.

Tim
Post Reply