Batch Rocket: Rocket stove, maar dan anders
Moderator: Moderators
-
gerard
Re: Rocket stove, maar dan anders
Applaus Michel, ziet er keurig uit. Mooi dat je hem ook “voetjes” hebt gegeven, staat ie gelijk stevig. Daarbij geeft de ruimte achter de voetjes, gelijk de mogelijkheid om onder de schuine kanten van de stookruimte isolatie kwijt te kunnen.
Misschien zou je hetzelfde kunnen doen bij de 45° hoek, zie rode streep op de foto, dan krijgt de punt daar minder body en heb je mogelijk minder kans op een stresscrack. (i.v.m. meer gelijkmatige dikte).
Groet,
Gerard
Misschien zou je hetzelfde kunnen doen bij de 45° hoek, zie rode streep op de foto, dan krijgt de punt daar minder body en heb je mogelijk minder kans op een stresscrack. (i.v.m. meer gelijkmatige dikte).
Groet,
Gerard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
account verwijderd
@Gerard,
Hij ziet soms de moeilijkheden niet terwijl ik ze wel zie, en bij het laatste stadium aangekomen wordt dat proces omgedraait.
het is het enigste punt waar nog wat van af te snoepen is, maar de 25kg zak moest op, dus heb ik het maar zo gelaten om de gewichtsoverdracht van
bovenliggende wisselaar te kunnen compenseren, grapje natuurlijk, maar het is idd waar,
Als er een scheur zou komen, dan is die verticaal door het p-channel. (gokje)
Er moet heel wat gebeuren wil je deze versie laten "cracken". Omdat van nature de scheur in de deling loopt, lijkt het onmogelijk.
Wel is het zo dat een rookgas oxidator stabieler werkt met meer massa. Hetzelfde geldt voor stoomketels.
Het gewicht daar is ongeveer 1kg schat ik.
Thanks, het kan altijd beter, maar voor een onervaren vuurbeton mallenmaker / storter is nog niet eens zo slecht.Applaus Michel, ziet er keurig uit
Peter zijn inbreng. We hebben vaak telefonisch contact net voor de spannende momenten.Mooi dat je hem ook “voetjes” hebt gegeven
Hij ziet soms de moeilijkheden niet terwijl ik ze wel zie, en bij het laatste stadium aangekomen wordt dat proces omgedraait.
Zeer goed gezien,Misschien zou je hetzelfde kunnen doen bij de 45° hoek, zie rode streep op de foto
bovenliggende wisselaar te kunnen compenseren, grapje natuurlijk, maar het is idd waar,
Als er een scheur zou komen, dan is die verticaal door het p-channel. (gokje)
Er moet heel wat gebeuren wil je deze versie laten "cracken". Omdat van nature de scheur in de deling loopt, lijkt het onmogelijk.
Wel is het zo dat een rookgas oxidator stabieler werkt met meer massa. Hetzelfde geldt voor stoomketels.
Verwijderd
-
gerard
Ben ik met je eens, maar ik ben toch voorstander van het zoveel mogelijk aanhouden van gelijke dikte. Het materiaal moet de temperatuurbelasting aankunnen, en dat kan deze curon ruimschoots.Als er een scheur zou komen, dan is die verticaal door het p-channel. (gokje)![]()
Het gaat mij dus niet om het kleine beetje gewicht.
groet,
Gerard
-
account verwijderd
@Gerard,
Oog op detail, volgende productie stortingen is jouw modificatie verwerkt.
Dat is het voordeel van een blokkendoos mal met dubbele bodem.
Oog op detail, volgende productie stortingen is jouw modificatie verwerkt.
Dat is het voordeel van een blokkendoos mal met dubbele bodem.
Verwijderd
-
andre
Hallo Allemaal
Heb vandaag het hele topic ook eens doorgelezen.
Het ziet er erg netjes uit.
Maar er zitten nog enkele scherpe hoeken,(o.a. de hoek tussen riser en brandkamer) is het niet verstandig deze in de mal af te ronden??
Dit verkleind het risico op een scheur toch alleen maar.
Ik ben cnc frezer en regelmatig met matrijzen in de weer, dus volg dit met interesse!!
Vr gr Andre
Heb vandaag het hele topic ook eens doorgelezen.
Het ziet er erg netjes uit.
Maar er zitten nog enkele scherpe hoeken,(o.a. de hoek tussen riser en brandkamer) is het niet verstandig deze in de mal af te ronden??
Dit verkleind het risico op een scheur toch alleen maar.
Ik ben cnc frezer en regelmatig met matrijzen in de weer, dus volg dit met interesse!!
Vr gr Andre
-
account verwijderd
@Andre,
De vuurkamer mag trompetvormig worden naar de tunnel.
Dus ergens heb je wel gelijk.
Wel zorgt het voor een kleinere stook kamer. Nu past er 40cm hout in.
Alleen de mallenmaker heeft het af laten weten, de complexiteit van de mal speelt parten.
Kun jij een 3d mal voor ons frezen uit kunstof of hout met een trompetvorm?
In onderstaande foto van de tunneloven kunnen 1200mm stukken hout in, de vulling is van een gebakken baksteen die witheet wordt en los gestapeld is in ronde vorm.
Het ziet er niet uit, maar het werkt fantastisch, oxiderend vermogen bij withete bakstenen die los liggen is enorm bij slow motion verbranding.
De vuurkamer mag trompetvormig worden naar de tunnel.
Dus ergens heb je wel gelijk.
Wel zorgt het voor een kleinere stook kamer. Nu past er 40cm hout in.
Alleen de mallenmaker heeft het af laten weten, de complexiteit van de mal speelt parten.
Kun jij een 3d mal voor ons frezen uit kunstof of hout met een trompetvorm?
In onderstaande foto van de tunneloven kunnen 1200mm stukken hout in, de vulling is van een gebakken baksteen die witheet wordt en los gestapeld is in ronde vorm.
Het ziet er niet uit, maar het werkt fantastisch, oxiderend vermogen bij withete bakstenen die los liggen is enorm bij slow motion verbranding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door account verwijderd op 23 sep 2012, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd
-
Johndc
Op deze manier dan?
-
account verwijderd
@John,
Ja dat is hem.
Hoe zit je qua tijd aankomend weekend?
Ja dat is hem.
Hoe zit je qua tijd aankomend weekend?
Verwijderd
-
Johndc
Michel, ik heb ondertussen al door dat je een hevig bazeke bent
Maar ik heb hier van alles en nog wat aan de hand dat er de eerste weken geen tijd over is om met kachel dingen bezig te zijn.
Aan de PC hangen is nog iets anders dan effectief met het brander gebeuren bezig zijn.
Er staat bvb al een gelast platenrek in de weg om deze brander aan mijn "pelletbrander" te plaatsen, mijn buffertank is lek en ik moet nog steeds die schuur bouwen.
Buiten dat is het met al dat advocaten gedoe hier nog niet over. Hier gaat de meeste tijd in zitten. Dat vertel ik allemaal wel als je hier geraakt.
Maar voorlopig zit dat bezoek er nog niet in. Zag het ook graag anders maar...
Maar ik heb hier van alles en nog wat aan de hand dat er de eerste weken geen tijd over is om met kachel dingen bezig te zijn.
Aan de PC hangen is nog iets anders dan effectief met het brander gebeuren bezig zijn.
Er staat bvb al een gelast platenrek in de weg om deze brander aan mijn "pelletbrander" te plaatsen, mijn buffertank is lek en ik moet nog steeds die schuur bouwen.
Buiten dat is het met al dat advocaten gedoe hier nog niet over. Hier gaat de meeste tijd in zitten. Dat vertel ik allemaal wel als je hier geraakt.
Maar voorlopig zit dat bezoek er nog niet in. Zag het ook graag anders maar...
- hotglass
Michel EN Peter,
Geweldig wat jullie in elkaar gezet hebben, dit gaat voorbij al mijn verwachtingen.
Mijn keus blijft echter toch bij een gemetselde versie, maar daarover later meer.
In de aanbieding....... ter ondersteuning van dit proefproject.
(sorry, slechts voor de testfase) uit mijn collectie persoonlijke meetapparatuur, een digitale thermometer
met thermokoppel tot 1250 ºC. (de komende maanden ligt die anders toch maar in de kast).
Geen platina thermokoppel want die zijn slechts voor de beter betaalden onder ons, maar een type N met
Pyrosil-D bescherm mantel, slechts 3 mm dik en wel 50 cm lang zodat je hem makkelijk een plekje kunt geven.
Doe me een pb met adres, dan stuur ik hem wel even op.
Ed
Geweldig wat jullie in elkaar gezet hebben, dit gaat voorbij al mijn verwachtingen.
Mijn keus blijft echter toch bij een gemetselde versie, maar daarover later meer.
In de aanbieding....... ter ondersteuning van dit proefproject.
(sorry, slechts voor de testfase) uit mijn collectie persoonlijke meetapparatuur, een digitale thermometer
met thermokoppel tot 1250 ºC. (de komende maanden ligt die anders toch maar in de kast).
Geen platina thermokoppel want die zijn slechts voor de beter betaalden onder ons, maar een type N met
Pyrosil-D bescherm mantel, slechts 3 mm dik en wel 50 cm lang zodat je hem makkelijk een plekje kunt geven.
Doe me een pb met adres, dan stuur ik hem wel even op.
Ed
-
account verwijderd
@Hotglass,
Dat is geweldig, peter zal je knuffelen.
Ik heb een net nieuwe smiley's ontdekt.

Dat is geweldig, peter zal je knuffelen.
Ik heb een net nieuwe smiley's ontdekt.
Verwijderd
-
account verwijderd
@John,
Anders begin je toch gewoon weer opnieuw op sinaasappelkistjes.
Dat zij mijn vorige schoonmoeder altijd tegen me, ze is er niet meer, vorig jaar overleden.
Je kunt beter de ander voor het blok zetten (advocaat, curator etc). dan jezelf verliezen.
Laat je huis veilen en klaar is Kees, ik zou nooit met een restschuld blijven zitten als ik jou was.
Maar na het voorval ook nooit één stuiver belasting meer betalen, dat is 100% zeker.
De weg daarop is de sociale wegen aanspreken en leven als god in Frankrijk.
Je kunt nu beter naar Nederland komen want de PVDA raakt 50% aan de macht en die zorgt heel erg goed voor de sociale inkomsten.
Hier in Nederland wordt je slapend rijk van thuisblijven.

Anders begin je toch gewoon weer opnieuw op sinaasappelkistjes.
Dat zij mijn vorige schoonmoeder altijd tegen me, ze is er niet meer, vorig jaar overleden.
Je kunt beter de ander voor het blok zetten (advocaat, curator etc). dan jezelf verliezen.
Laat je huis veilen en klaar is Kees, ik zou nooit met een restschuld blijven zitten als ik jou was.
Maar na het voorval ook nooit één stuiver belasting meer betalen, dat is 100% zeker.
De weg daarop is de sociale wegen aanspreken en leven als god in Frankrijk.
Je kunt nu beter naar Nederland komen want de PVDA raakt 50% aan de macht en die zorgt heel erg goed voor de sociale inkomsten.
Hier in Nederland wordt je slapend rijk van thuisblijven.
Dat zijn smoesjes.Er staat bvb al een gelast platenrek in de weg om deze brander aan mijn "pelletbrander" te plaatsen, mijn buffertank is lek en ik moet nog steeds die schuur bouwen.
Verwijderd
-
Johndc
Dat zijn smoesjes.
Het staat hier vergeven van de zakken schavelingen en zaagsel.
En dat rek moet afgebroken maar door al die zakken geen plaats.
Die tank is ondertussen al leeg en afgekoppeld, maar moet nog gelast.
En ik wil jullie in een nette werkplaats ontvangen, niet tussen al die rommel (voor mij de hoofdzaak)
-
account verwijderd
@John,
Dan neem ik wel schavelingen mee retour op de aanhanger.
Dat rek neem ik ook wel mee, is het toevallig een palletstelling?
Dan neem ik wel schavelingen mee retour op de aanhanger.
Dat rek neem ik ook wel mee, is het toevallig een palletstelling?
Verwijderd
-
Johndc
Geen palletstelling, de platen staan rechtop.
Geef me gewoon wat tijd, dan komt het wel goed.
Geef me gewoon wat tijd, dan komt het wel goed.