Stookseizoen is weer begonnen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JantjeV8

Stookseizoen is weer begonnen

Bericht door JantjeV8 »

Vorig jaar, 2011, begon ik met stoken in de week van 1 oktober. Dat hebben we van't jaar niet gered, gisteren heb ik de kachel 1 vulling weg laten werken, en dat zal de komende dagen nog weleens moeten.
Jan.

Re: Stookseizoen is weer begonnen

Bericht door Jan. »

Wij stoken gewoon als we het in huis te koud vinden.
En we houden ook niet bij wanneer dat precies is, dit jaar zijn de deze week maar eens weer begonnen.
We moeten zuinig zijn met hout omdat we geen gas i.o.d. hebben.
Wel tijd en een hout walletje

Door allerlei omstandigheden hebben we de kachel nog niet aangepast om de vloerverwarming daarmee te kunnen verwarmen, maar dat komt nog wel :twisted: eens.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Jimmeuh

Bericht door Jimmeuh »

Na de schoorsteen geveegd te hebben, de kachel volledig ontdaan te hebben van alle vliegas, is hij sinds gisteren ook weer aan het branden.
De mazoutketel blijft nog zo uit tot... Mevr. het te koud vindt worden in de badkamer ;)
Huisje breek mij niet...
David86

Bericht door David86 »

Jimmeuh schreef:Na de schoorsteen geveegd te hebben, de kachel volledig ontdaan te hebben van alle vliegas, is hij sinds gisteren ook weer aan het branden.
De mazoutketel blijft nog zo uit tot... Mevr. het te koud vindt worden in de badkamer ;)

Die klinkt bekend :)

Ik heb vorig jaar zo'n hippe moderne radiator waar je je handoeken ook op kan drogen op laten hangen toen ik mijn badkamer liet doen (er hing een electrisch kacheltje dat overleden was en ik weigerde te vervangen, dit tot frustratie van mijn vrouw), die hippe radiator staat nu op de houtkachel/gas cv aangesloten. Badkamertje warm en de houtkachel aan. Vrouw blij , ik blij :)

Groeten,
..
ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder »

Nou voordat mijn vrouw het te koud begint te krijgen ben ik al weer even aan het stoken...
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 21 sep 2012, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
groet!

Ritsaert
JW te R

Bericht door JW te R »

Mijn CV ketel staat nog steeds uit.
De zon levert tot nu toe genoeg warmte voor tapwater.

Vanaf volgende week (waarschijnlijk) heb ik mijn hout CV kacheltje werkend, ben benieuwd hoe lang de gas-CV uit kan blijven.
Chicken Power

Bericht door Chicken Power »

ritsaert snijder schreef:Nou voordat mijn vrouw het te koud begint te worden ben ik al weer even aan het stoken...
Moet kunnen binnen een goed huwelijk.

Naar ik begrepen heb.

Groet, Cp
Verwijderd.
ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder »

Ha ha, maar toch maar even gewijzigd, ging net te ver...
groet!

Ritsaert
12much

Bericht door 12much »

Gelukkig woon ik in het warmste deel van Nederland...... :lol:
Never burn faster than your Wocket.
bonkelaar

Bericht door bonkelaar »

Mijn Atmos is ook weer in bedrijf sinds vorige week.
Zelfde reden, vrouwtje wil het warm hebben, ik wilde de nieuw aangelegde vloerverwarming testen.

Vandaag de ketel blinkend schoon gemaakt, warmtewisselaar uitgeborsteld, kan ie er weer een tijdje tegen.
Gewoonlijk probeer ik wekelijks de ketel een keer goed schoon te maken, as hoeft er dan ook maar eenmaal wekelijks uit.

Irritant is dat enkele kogelkranen beginnen te lekken rond het asje terwijl er geen stopbus aanwezig is.
In Duitsland blijken afdichtsetjes te koop met een plaatje en een O ring die onder de bedieningshandle kunnen worden geplaatst.
Moet me hier toch eens mee bezig gaan houden als is de lekkage niet zo groot. Stoort gewoon.

Moet nog een boel hout naar binnen slepen en vervolgens nogal wat kloven en weer optasten.
Kan nog, maar wil het voor het onaangename weer wel binnen hebben.

groet Jos.
Plaats reactie