Die 18 cm klopt overigens niet in de tekening
Klopt, dat had ik al begrepen van Peter.
Het zijn ronde risers, en het productiemodel word een 8 hoekige riser, dit komt op de mm overeen.
De 18 cm, ofwel de 314 versie, is gelijk aan 20cm riser.
Daarbij hoort een kachel vuurkamer hoogte 43cm * B 30cm * Diepte 40cm.
Als je deze kachel voor 85% kunt vullen met hout per badge, dan is bij hout van 500kg/m3 de bagde 22kg hout.
dan is dat 88KW.
mooie catalogus!
Ik ben de kw's nog vergeten.
Of het opschalen van de 176cm2 riser versie naar groter ook in de praktijkmaatvoering zo 1 op 1 doorgevoerd kan worden, dat blijkt natuurlijk alleen door een van tevoren uitgevoerd
testrapport van peter.
Ik heb wel interesse maar ik wil eerst weten hoe het gaat werken met de condenserende vlampijpwisselaar.
Dat gaat werken, anders kom je een keer bij me kijken, dan krijg je er wat meer vertrouwen in
(wie stort, wie regelt materiaal, slim inkopen, kosten).
Ik kan ze in de werkplaats storten op een triltafel en waarschijnlijk moet ik dan een pallet vuurvast beton inkopen.
Kockie is de penningmeester, dat staat wat mij betreft vast.
Wellicht moet hij met een financieël plan komen. Op de één of andere manier moeten we de taken van de initiatiefnemers, bedenkers, helpers etc. zien te verdelen.
De insteek is dat je zoiets met elkaar doet, wellicht wordt het een doorgeefmal. Elke week moet een meewerkend forumlid per week 7 kachels storten.
Dan hebben we ongeveer 1 miljoen omzet per jaar alleen al met het 177 model. (sorry dat ik zover vooruit denk

)
Het zijn trouwens wel een mooie serie rocket's :
314
380
491
177
241
314
398
491
707