Even een paar technische onjuistheden rechtzetten (NOFI

):
David86 schreef:Peter, wij zijn zeer tevreden over een lister diesel (betrouwbare eenvoud), deze zou eenvoudig aan een generatorkop verbonden kunnen worden (middels een snaar of riem) om "vuile stroom" te maken.
Zo een opstelling geeft juist een zeer “schone stroom”! Of nog beter geschreven: spanning. Een echte generator geeft een zuivere sinusspanning. Dit in tegenstelling tot goedkope omvormers of inverter- aggregaatjes. Die leveren meer een blokspanning, die eufemistisch een gemodificeerde sinus wordt genoemd.
David86 schreef:waarschijnlijk van voldoende kwaliteit om je ketel aan de gang te houden, maar dat laatste zou ik even checken met de electronica experts hier aanwezig.
Het vakgebied van opwekking heet gewoon elektrotechniek, de besturing van de ketel is 'elektronica'.
OBL-Rien schreef:Als je het lawaai van een generator schuwt dan is een normale UPS natuurlijk afdoende.
Nee dus, UPS geeft ook geen zuivere sinus, kan een CV pomp braaf laten doorbranden, zie de beschrijving van Atlas:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... &hilit=ups
peter1968 schreef:Er bestaan ook generatortjes op gas... wellicht is dat ook een optie. Alhoewel ik dan weer niet zo'n fan ben van een gasfles in mijn kelder.
Geen idee hoe dat bij jullie in België zit, maar in Nederland is het zonder meer verboden!
Mocht je tot aanschaf van een “stroomgroep” over gaan, neem er dan een op 1500 toeren. Die van 3000 toeren ben je heel snel zat door de herrie. En laat je niet verleiden tot zo’n goedkoop Chinees ding, zelfs al zit er een Honda sticker op. Te storingsgevoelig om in noodgevallen te gebruiken.
Groet, Cp
Verwijderd.