Kockie - (Maarten), uit het oude , en hernieuwde versie

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Post Reply
kockie
Site Admin

Kockie - (Maarten), uit het oude , en hernieuwde versie

Post by kockie »

Het lijkt me leuk om eens wat meer te weten te komen van mensen die dit forum bezoeken en hier op discussieren. Om te beginnen zal ik me zelf eens voorstellen:

Ik ben Maarten Kock, bouwjaar 1975 en op dit moment 30 jaar. Mijn beroep is dierenarts, het meest in de landbouwhuisdieren (lees koeien, varkens etc), maar de laatste tijd ook steeds meer in de gezelschapsdieren (lees honden, katten, fretten ed.) Hobbies heb ik veel te veel, om te beginnen computers en alles wat daar mee samenhangt, natuurlijk dieren, techniek en alles wat daarmee samenhangt.

Sinds de middelbare school ben ik al geinteresseerd in alternatieve energiebronnen. Ik heb al eens een windmolentje gebouwd (helaas kapot gegaan) en ben al eens met houtgestookte cv's aan het experimenteren geweest. Helaas ontbraken me altijd de financiele middelen om verder te gaan en de experimenten in de praktijk in te zetten.

Waarom dit forum opgezet?

Ik heb het forum opgezet als test forum voor de 12ambachten. Ik vond hu forum bijzonder onoverzichtelijk en meende dat het ook anders kon. Het testforum werd binnen de kortste keren bevolkt door een aantal mensen. De 12ambachten hebben te kennen gegeven bij hun oude forum te willen blijven. Dit forum moest daarom op eigen benen komen staan en alle "verwijzigen" naar de 12ambachten verwijderen.

Voor meer informatie zie m'n website hieronder.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
kockie
Site Admin

Kockie - Opnieuw voorstellen

Post by kockie »

Omdat het al weer een tijd geleden is dat ik me op dit forum heb voorgesteld en er intussen toch een aantal nieuwe leden bij zijn gekomen wil ik mijn voorstelronde nog maar eens herhalen. Zoek de verschillen.

Ik ben Maarten Kock, bouwjaar '75 en op dit moment dus 37 jaar oud. Ik heb een vrouw en 2 kinderen en woon heerlijk buitenaf in Zeddam. In het dagelijks leven ben ik behalve man en vader dierenarts. De afgelopen 5 jaar behandel ik met veel plezier uitsluitend gezelschapsdieren (honden, katten, konijnen, cavia's etc). Dat doe ik bij dierenkliniek Doetinchem.

Buiten mijn werk heb ik gelukkig nog tijd over voor andere dingen. De laatste jaren probeer ik bewuster te leven, niet alles als vanzelfsprekend te ervaren en me een klein beetje te begeven op het pad van zelfvoorziening en ecologie. Zo is ons huis de laatste jaren veel beter geisoleerd, is ons gasverbruik gekelderd. Dat laatste in eerste instantie door een bergkachel in de woonkamer en afgelopen jaar door een houtgestookte cv-installatie in combinatie met een zonneboiler. Er is flink gesnoeid in ons electriciteitsverbruik, maar daar is nog flink wat te halen. Dit jaar zijn er zonnepanelen gekomen en heb ik mijn tuin een stuk uitgebreid. Voor volgend jaar staat er een flinke verdere uitbreiding op het programma, evenals het op de houtcv aansluiten van het huis van mijn ouders (=buren)

Er zijn nog heel veel wensen op het ecologische en zelfvoorzienerspad. Ik wil meer van ons eten zelf verbouwen op een manier zonder chemische hulpmiddelen, ik wil ons energieverbruik verder laten dalen, ik wil graag windenergie kunnen oogsten. Eens de motivatie krijgen om vaker de auto te laten staan en te gaan fietsen. Gelukkig merk ik om mij heen dat steeds meer mensen mijn denkbeelden niet idioot vinden en soms verrassende acties nemen. Dat is voor mij ook een reden om door te gaan met dit forum. Kennis opgebouwd in jaren moet worden verdeeld. Alleen samen kunnen we de wereld van vandaag omvormen naar de wereld van morgen!
Last edited by Chicken Power on 19 Nov 2012, 02:52, edited 2 times in total.
Reason: Titelfix en samenvoeging.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Post Reply