Aanschaf kettingzaag in VS?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WVA

Aanschaf kettingzaag in VS?

Bericht door WVA »

Beste mensen,

Ook ik stook met hout. Momenteel zaag ik alles met een kettingzaag die ik ooit gekocht heb in een supermarkt. Zaagt prima, maar omdat ik in een bos woon, wordt het tijd voor een deftige (en zwaardere) kettingzaag. Als snel kom je dan terecht bij Stihl of Husqvarna. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar deze laatste, maar vraag me niet waarom.

Door te surfen op de website van Husq, kwam ik tot de vaststelling dat (volgens mij toch) dezelfde kettingzaag op de Amerikaanse website een flink pak minder kost dan hier in België of Nederland.

Een klein voorbeeldje: De Husqvarna 576XP kost € 1089 (http://www.husqvarna.com/nl/products/pr ... chainsaws/)
Als ik dan kijk wat deze zaag in de VS kost kom ik op $ 879,95 (omgerekend kom ik op € 705). (http://www.husqvarna.com/us/products/pr ... chainsaws/)

Dat is dus een prijsverschil van € 380. Heeft er iemand van jullie een idee hoe dit komt? Betalen zij minder belastingen? Lijkt het jullie eventueel een goed idee om de zaag via een Amerikaanse verdeler te kopen en te laten overkomen? Zijn er volgens jullie verschillen tussen een "Amerikaanse" en "Europese" Husqvarna zodat dit later nog problemen zou kunnen geven bij het onderhoud (wisselstukken e.d.)?

Of die prijsverschillen voor Stihl even groot zijn moet ik nog uitzoeken, maar momenteel vind ik nog geen online prijzen voor dit merk in de VS.

Alvast bedankt!
Kingkaw

Re: Aanschaf kettingzaag in VS?

Bericht door Kingkaw »

Hallo, allemaal mooi maar wat gaat het kosten om dit bij je thuis te krijgen en is deze machine ok voor de europese onderdelen.
Mvg
Dutch John

Re: Aanschaf kettingzaag in VS?

Bericht door Dutch John »

Bijna alles is in Yankee-land belachelijk goedkoper. Vaak minder dan de helft van wat het hier kost. Maar voordat je het hier hebt, ben je het verschil kwijt aan transportkosten en invoerrechten. En garantie blijft lastig. Natuurlijk blijft fabrieksgarantie overeind, maar als je met je buitenlandse zaag bij jouw lokale dealer komt, weet ik niet hoe snel hij je zal helpen....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie