in de hoop deze over 20 jaar afbetaald te hebben
huren is niks voor mij
mijn kritiek is op het systeem niet op de man die er gedwongen gebruik van maakt
Moderator: Moderators
De beurs is een geld transfer machine, er verdwijnt geen geld. Er wordt enkel geld van de havealittles naar de havealots getransfereerd.David86 wrote:(om het geld dat op de beurs verdwijnt en de geldstroom verlaat nog maar buiten beschouwing te laten)
Of het systeem afschaffen en vervangen door een overheids-loos systeem. Vergeet niet dat de grote facilitaor van dit alles de overheid is.David86 wrote:dit concluderende zijn er naar mijn idee nog maar twee smaken over
1 meer schulden maken tot het punt dat het onhaalbaar is de schulden af te betalen (misschien zijn we al op dat punt) waarna het systeem klapt en Jan Modaal de scherven mag ruimen maar de heren die er nu van profiteren wel zorgen dat hun schaapjes op het droge staan
2 het systeem radicaal hervormen en wachten tot dat systeem kapot gaat in de handen van de graaiers en profiteurs
Na duizenden jaren ervaring met overheden, koningen, dictator en wat niet meer hoef je hier niet op te wachten.David86 wrote:het perfecte systeem is er niet het vraagt om leiders met een ruggegraat met een mentaliteit waar we als mens misschien nog 1000 jaar ellende voor nodig hebben om te vormen
Inderdaad: Zelfvoorziening & consumindern.David86 wrote:wat te doen voor jan modaal ?
Er is tegenwoordig niemand die geld in een kist doet.David86 wrote:op de beurs verdwijnt geld uit de geldstroom komt terecht bij grote mannen met hele grote kisten waar het geld alleen nog uitkomt om opnieuw op de beurs te zetten en de winst snel weer in de kist te stoppen , als dit geld terug zou vloeien zouden de heren niet zo rijk zijn toch ? dan was het geld weer terug in de stroom en niet in de pot
ik zeg niet dat het geld verdampt ik zeg dat wij dat geld niet meer terug kunnen verdienen om boodschappen van te doen!!
Gelukkig niet, anders was er niets leuks te lezenDavid86 wrote:Jammer dat zelfs hier de neuzen niet dezelfde kant op staan
Toch gaat dat niet goed. Meer geld verdienen voor de één, gaat dan weer ten koste van een ander.OBL-Rien wrote:geld toewijzen aan de meest efficiënte methode om meer geld te verdienen.
Dat komt omdat we op een keerpunt staan, dat velen niet zien of willen zien. Vaak wordt geclaimd dat je nooit mag zeggen: "Dit keer is het anders." Crises zijn van alle tijden. Een deel van de oorzaken van deze crisis, zoals het schuldendeel, is in het verleden al vaker voorgekomen. En opgelost, dus wat dat betreft is het dit keer niet anders. Het overgrote deel van de bevolking en bijna alle leiders geloven daarom dat we dit kunnen oplossen door er op termijn uit te groeien. De mantra die van links tot rechts doorklinkt. Het monetaire probleem is niet nieuw en laat zich -met veel pijn- oplossen.David86 wrote: jammer dat zelfs hier de neuzen niet dezelfde kant op staan de oude strategie van verdeel en heers is nog steeds byzonder effectief
Geld heeft drie functies: Transactie, Accounting en Oppotmiddel.David86 wrote:waarom ben je er zo van overtuigd dat geld niet bewaart word , als je geld niet bewaart (oppot) kun je toch ook niet rijk zijn
Ik verdedig het systeem niet, ik probeer duidelijk te maken hoe het werkt.David86 wrote:een systeem verdedigen
Jan modaal knijpt zichzelf uit.David86 wrote:dat jan modaal uitknijpt tot de laatste druppel snap ik niet
Alleen als er sprake is van dwang.Tim wrote:Toch gaat dat niet goed. Meer geld verdienen voor de één, gaat dan weer ten koste van een ander.OBL-Rien wrote:geld toewijzen aan de meest efficiënte methode om meer geld te verdienen.
Interessant programma. Hun inperking van overheidsbemoeienis gaat wel heel ver en ik zou hun opzet van het staatshuishoudboekje wel eens willen zien, als je bijna geen belastingen meer heft, maar een aantal zetels gun ik deze nieuwe partij wel. Eens zien hoe zich het ontwikkelt.OBL-Rien wrote: Ik stem eigenlijk uit principe niet, maar dit jaar zal ik wel stemmen. Waarom?
Omdat dit jaar de libertarische partij meedoet.
Lees hun programma maar eens door: http://www.libertarischepartij.nl
De kernenergie-industrie moet worden geprivatiseerd. Alle regulering dient afgeschaft te worden. Volledige aansprakelijkheid – niet de overheid – moet de kernenergie-industrie reguleren. Daarom zijn wij tegen wetten die de aansprakelijkheid voor nucleaire ongelukken beperken of de belastingbetaler hiervoor op laten draaien.