renovatiepremie houtvergasser, 'ketel' is niet inclusief?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cotweeneutraal

renovatiepremie houtvergasser, 'ketel' is niet inclusief?

Bericht door cotweeneutraal »

Hallo,

als ik de tekst lees op de website lijkt het erop dat alle kosten van het plaatsen van je CV in de premie kunnen geplaatst worden, op je CV ketel zelf (het duurste stuk!!!) na? Kan ik mijn buffertanken etc. dan wel inbrengen maar niet de vergasser zelf?

Lijkt mij héél erg 'vreemd'...en zo kom ik nooit aan het minimum van 10.000 eur :evil: (moet ook nog kijken of ons loon niet boven de toegestane grens lag in 2009 hoop van wel, absurd laag trouwens die grens...)

rare jongens...

"
Centrale verwarming

De werkzaamheden die erop gericht zijn de woning te voorzien van centrale verwarming:
a) het aanbrengen, de vervanging of toevoeging van installatieonderdelen, gebruikmakend van klassieke of duurzame energiebronnen, met uitzondering van de verwarmingsketel;
b) de plaatsing van een hoogrendementsverwarmingsketel met het label HR+ of HR Top (aardgas) of Optimaz of Optimaz-elite (stookolie) of van een houtpelletketel om de hele woning te verwarmen;
c) de plaatsing van Co- of rookmelders.

Komen niet in aanmerking:
- autonome en individueel werkende verwarmingstoestellen of kachels
- warmtepompen
- verwarmingssystemen die ook kunnen koelen
- elektrische verwarming (accumulatoren)
- ventilatiesystemen

Komen wel in aanmerking:
- centrale verwarming met warmwaterdistributie voor vloerverwarming
- werken voor het uitbreken, weghalen en neutraliseren van een mazouttank als ze door een geregistreerd aannemer gebeuren, en als ze samengaan met andere werken aan de centrale verwarming (b.v. het plaatsen van een nieuwe ketel)
cotweeneutraal

Re: renovatiepremie houtvergasser, 'ketel' is niet inclusief

Bericht door cotweeneutraal »

Hallo,

heeft hier iemand al nieuws over? Er zijn genoeg mensen die een houtvergasser geplaatst hebben, kwam het in aanmerking voor een renovatiepremie?
kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: renovatiepremie houtvergasser, 'ketel' is niet inclusief

Bericht door kockie »

Ik woon niet in België en kan je daar dus niet over adviseren. De "premie" die ik van het energiebedrijf kreeg was overigens wel een erg prettige ervaring!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie