dierkwellerij

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

kees

Bericht door kees »

Dutch John schreef:[

De mens is een alleseter, zo is hij ge?volueerd.

Groet,
John
het het slachthuis met hem ;-) (zie ook Dirk zijn antwoord)

Jij denkt toch niet dat in het niet eens zo verre verleden Jan en Alleman iedere dag vlees at? Dan zouden die 9 koetjes die een boer 1930 had snel opgemaakt zijn door de familie.
btw mijn opa, die ook kaas maakte, moest helemaal niets van varkens hebben; daar kreeg je maar ziektes van op de boerderij. Ja, ook toen al.
Toen wisten ze nog niets van antibiotica, je weet wel boerenfamilies die nu niet meer in ziekenhuizen mogen verschijnen i.v.m. restistentie, maar daar kan Cockie je vast meer over vertellen ;-)

Je bent er trouwens goed in om de zaken uit zijn verband te rukken: ik mag nu kiezen tussen twee kwaden, maar het is helemaal mijn probleem niet, want wat ik aan vlees eet is nagenoeg nihil, twee keer per jaar of zoiets. Maar de vleesproductie is toch een aflopende zaak daar gaan de voedseltechnologen voor zorgen :-) En je kunt toch niet met droge ogen vertellen dat het vlees in de winkelschappen echt vlees is en kwaliteit heeft? Het schijnt dat het wel een mengsel is dat je "voedselveilig" naar binnen kunt werken.
Dutch John

Bericht door Dutch John »

kees schreef: Jij denkt toch niet dat in het niet eens zo verre verleden Jan en Alleman iedere dag vlees at?

En je kunt toch niet met droge ogen vertellen dat het vlees in de winkelschappen echt vlees is en kwaliteit heeft? Het schijnt dat het wel een mengsel is dat je "voedselveilig" naar binnen kunt werken.
Beste Kees,

Omdat een mens een alleseter is, hoeft hij nog niet iedere dag vlees te eten. Vroeger at hij wat er was.

Ik koop geen vlees uit de winkel, ondanks dat ik niet aan de kwaliteit twijfel. Wij delen met een aantal mensen af en toe een beest. Alles legaal en gekeurd. Alleen moet je dan gelijk 30 ? 40 kg stockeren. Biefstuk voor de prijs van gehakt.

Groet,
John
Dirk Bauwens

Bericht door Dirk Bauwens »

Dutch John schreef:
Dirk Bauwens schreef: Ik heb eigenhandig al behoorlijk wat kippen en konijnen geslacht en al een paar keer een kat doodgeschoten. Prettig om doen, is het in geen geval, maar soms noodzakelijk (zeker wat de katten betrof!)

Dirk
Ik ken het gevoel, Dirk. Ook wel eens een kat met vallende ziekte geholpen. Voel je je niet goed bij, maar is voor het beest het beste...
In mijn geval waren de katten gezonde beestjes, zo gezond zelfs dat ze het vogelbestand van de hele buurt uitroeiden! In twee gevallen ging het om, denk ik, 'verwilderde' katten, in ??n geval ging het achteraf om een zogenaamde 'niet-verwilderde' kat. Dit beest verbleef wel voortdurend in mijn gebouwen en doodde vogels aan de lopende band tot ik het niet meer kon aanzien. Dit beest bleek, achteraf, wel de kat te zijn van ??n van de geburen. Dat wisten we ?cht niet. Anders hadden we die mensen wel aangemaand om hun kat 'thuis' te houden. De kat in kwestie diende blijkbaar om alleen 's avonds, wanneer zij thuis waren, binnen te mogen, om even op de schoot te mogen-komen-liggen. En ondertussen is die man wel tegen ons een rechtszaak begonnen :cry:

Dirk
Plaats reactie