Zonnepanelen, mono- multi. Inverters, micro of macro?

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Tim

Re: Zonnepanelen, mono- multi. Inverters, micro of macro?

Bericht door Tim »

Na een dagje:
Firstday.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Kijk, je hebt het werkend! Gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Dat er nog vele kWh-tjes mogen volgen :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower

Bericht door pelletpower »

Ok, super.
Te gek als je de opbrengst ziet. Wij hebben een analoge meter naast de omvormer geplaatst zodat er iets 'beweegt'als er opbrengst is.
En wat ik me nu af vraag: is saldering goed geregeld of gaat de overheid dat nu terugdraaien?
Wij willen namelijk nog bij gaan plaatsen, maar saldering wordt dan wel cruciaal.
Tim

Bericht door Tim »

PelletP,

Als dat gebeurt trek ik de steker en hebben we hier een gezamenlijke NiFe inkoop.

Tim
pelletpower

Je bedoelt accu's?
Dutch John

Bericht door Dutch John »

Proficiat Tim,

En nu niet de hele dag voor dat uitleeschermpje gaat zitten... Je hebt een Ferrarismeter die zelf saldeert, ofwel terugdraait?
pelletpower schreef:Wij hebben een analoge meter naast de omvormer geplaatst zodat er iets 'beweegt'als er opbrengst is.
En wat ik me nu af vraag: is saldering goed geregeld of gaat de overheid dat nu terugdraaien?
Ik heb analoge meters op het autonome systeem. Mooi gezicht, lijkt wel of de meter sneller een wolk detecteert, dan ik een lichtterugval zie. Gisteren een extreem clouded edge effect opgemerkt: 150% van het nominale ampèrage. De windturbine heeft ook een ampèremeter. Zeer leerzaam, kan nu aan het geluid en de stand van de vaan zien hoeveel hij levert.
Wat betreft saldering: uiteindelijk zullen de energiemaatschappijen het door Diederik Samsom geregelde zelf salderen wel terugdraaien (toepasselijk...) om de transportkosten over de terug geleverde stroom niet te hoeven vergoeden.
Tim schreef: Als dat gebeurt trek ik de steker en hebben we hier een gezamenlijke NiFe inkoop.
Tim
Ik doe mee, maar geef de voorkeur aan de types die vóór 1970 gebouwd zijn. Met de huidige uit China is nogal eens wat mis.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower

Morgen DJ, ik wist dat jij daar mee bezig was. Heb je die Fe accu's inmiddels gescoord?
Hoe lang zou de lading erin blijven zitten?
Dutch John

Nee, nog geen nikkel/ijzer gevonden. Je wilt ze alleen voor de levensduur. Voor de rest hebben ze alles tegen: duur, laag rendement en volgens mij ontladen ze ook nogal snel.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Tim

Bericht door Tim »

Hey,
pelletpower schreef:Je bedoelt accu's?
Jep.
Dutch John schreef:En nu niet de hele dag voor dat uitleeschermpje gaat zitten...
Overdag moet ik nog werken :roll: . Het ding houdt het zelf op de display eea bij en via m'n pc kan ik met m'n bluetooth stikkie het ding uitlezen. Dat zijn die grafiekjes. De bluetooth gaat echter binnenkort uit, ik moet die minimagnetrons niet.
Dutch John schreef:Je hebt een Ferrarismeter die zelf saldeert, ofwel terugdraait?
Ja, nog wel. Het ding heen en terug zien draaien op het lopen van de wasmachine, lachen.....
Dutch John schreef:Ik doe mee, maar geef de voorkeur aan de types die vóór 1970 gebouwd zijn. Met de huidige uit China is nogal eens wat mis.
Er zijn ook nog bedrijven in Canada, USA en Russia.

Timsaldeerbim
Secondday.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Stukje over houtvergassers en witkuiven uit Den-Haag afgesplitst naar http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=24&t=2414
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Dutch John

Tim schreef:Er zijn ook nog bedrijven in Canada, USA en Russia.
Bij mijn weten gebruiken de bedrijven in Canada en Yankeeland dezelfde Chinese accu's, maar met een eigen merk erop gestempeld. Het liefst zou ik batterijen uit een 40 jaar lang vergeten PTT centrale hebben. Tegen de prijs die ze waard zijn: schrotprijs.

Groet,
DJ
Tim

Bericht door Tim »

Dutch John schreef:En nu niet de hele dag voor dat uitleeschermpje gaat zitten...
Ben al 2 kilo afgevallen, als gevolg van het traplopen :lol:.

CoutingkWhTim :wink:
wiebe

Bericht door wiebe »

Tim is de omvormer niet aan te sluiten op het internet ,zodat je op je telefoon de kwh uit kunt lezen .
Dat getraploop is natuurlijk goed voor de lijn maar we zijn energie aan het besparen en opwekken .
Niet extra aan het gebruiken .
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Volgens mij mag de trap bij Tim best wel wat hoger zijn :mrgreen: Volgens mij is ie ook bezig met een externe logger (tenminste met plannen).
Tim

Bericht door Tim »

Dankje Kockie,

Kom je binnenkort nog wel es tegen :twisted:.

Wiebe: Ik heb nog wel wat terug te leveren. Ik heb dat niet gekocht omdat het te duur was en waarschijnlijk tijdelijk interessant.

Heb nog wel een paar andere projecten die wat €€ input kunnen gebruiken :wink:

Tim
Plaats reactie