Duo ketel
Moderator: Moderators
-
ligth011
Re: Duo ketel
Ik zou eens de site doorlezen, daar staan zat duo kachels.
-
peer
Dat valt nog tegen hoor.
Ik zoek er eentje op vooral stukshout en als back up pellets (en niet andersom)
Ik zoek er eentje op vooral stukshout en als back up pellets (en niet andersom)
-
Johndc
Je kan een gewone stukhoutketel via de laaddeur ook voorzien van een losse pelletbrander bvb
Op dezelfde manier zoals ze mazout-ketels ombouwen.
Op dezelfde manier zoals ze mazout-ketels ombouwen.
-
peer
Ja maar dan heb je geen vergasser,
Ik heb er wel eentje gevonden, de ETA, houtvergasser en pelletketel in 1, met 2 verbrandingskamers.
Maar vermoedelijk wel wat aan de prijzige kant, ik zal eens informeren
Ik heb er wel eentje gevonden, de ETA, houtvergasser en pelletketel in 1, met 2 verbrandingskamers.
Maar vermoedelijk wel wat aan de prijzige kant, ik zal eens informeren
-
pelletpower
Het is te verkiezen stukhout in een vergasser te stoken. Bij mijn weten is hier geen duo van te krijgen.
-
ligth011
en de defro duo dan?
-
pelletpower
Volgens mij geen vergasser. Zit hier rendement dan niet rond 80%? Stook je regelmatig op stukhout? Zo ja, bevalt dat? En hoe bevalt het op pellets?
-
Slesse
Hallo,
Ik heb hier al drie jaar de ETA SH20 Twin draaien. Tot volle tevredenheid.
Zeer comfortabel in gebruik. Omschakeling naar pellets is zeer eenvoudig; enkele toetsindrukken op het klavier en hij schekelt automatisch over.
Ketel en installatie is wel aan de dure kant maar met het belastingsvoordeel van destijds (€ 5.200) viel dat nog mee. Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Pelletbunker (12 m3) heb ik zelf gebouwd.
Een goed functionerende duo-ketel bestaat wel degelijk.
Nog een tip: kijk uit naar een ketel uit Oostenrijk. Daar zijn enkele ketelbouwers die de beste kwaliteit leveren.
Mvg
Ik heb hier al drie jaar de ETA SH20 Twin draaien. Tot volle tevredenheid.
Zeer comfortabel in gebruik. Omschakeling naar pellets is zeer eenvoudig; enkele toetsindrukken op het klavier en hij schekelt automatisch over.
Ketel en installatie is wel aan de dure kant maar met het belastingsvoordeel van destijds (€ 5.200) viel dat nog mee. Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Pelletbunker (12 m3) heb ik zelf gebouwd.
Een goed functionerende duo-ketel bestaat wel degelijk.
Nog een tip: kijk uit naar een ketel uit Oostenrijk. Daar zijn enkele ketelbouwers die de beste kwaliteit leveren.
Mvg
-
pelletpower
Klopt, bij onze nieuwbouw ben ik ook met eta bezig geweest. Volgens mij een hack, ongeveer 6 jaar terug, toen 10.000 euro?. Nu waarschijnlijk niet meer te betalen. Zeker de sh-twin serie is een topprodukt. Als je 5200 euro subsidie krijgt, wil ik waarschijnlijk niet weten wat het gekost heeft. Mooie installatie.