Ben in ons aangekocht huis een beetje op onderzoek gegaan nl. de schoorsteen.
De cv op mazout gaat in een kanaal en dan heb ik een testje gedaan en op het kanaal van de kachel living is in de kelder nog eens met een kunstwerk van buizen een houtketel op aangesloten welke ik er ga van tussenhalen en een andere plaats geven.
Nu is de diameter van de schoorsteen waar een houtkachel moet op komen ongeveer 14/14 cm kaarsrecht omhoog en 7 m hoog. De wanden zijn zeer glad . zou dit voldoende zijn of waar op letten aansluiting op pijp en aankoop kachel.
Er is al een 50 jaar in gestookt
Bedankt
Schoorsteen diameter ?
Moderator: Moderators
-
Albert van WdJ
Re: Schoorsteen diameter ?
Voldoende voor welk type houtkachel? Want een houtkachel heeft altijd een bepaalde diameter aan uitlaat richting schoorsteenpijp. En kleiner gaan dan de diameter van de houtkachel is af te raden.Kingkaw schreef: zou dit voldoende zijn
Wil je ook wat foto's uploaden? Dat praat makkelijker. Want ik ben wel benieuwd hoe dat buizensysteem er nu uit ziet.
Albert
Change, before you have to.
-
Kingkaw
Re: Schoorsteen diameter ?
Albert, we zijn er maar in het weekende en zal even wat foto's nemen van deze "instalatie"
heb er al wat van en zal deze avond even zoeken.
In het andere huis hebben we een houtkachel staan waarvan de gassen deels herverbranden en zijn daar tevreden van en aangesloten op een inox buis van 150 .
Mvg
Marc
In het andere huis hebben we een houtkachel staan waarvan de gassen deels herverbranden en zijn daar tevreden van en aangesloten op een inox buis van 150 .
Mvg
Marc