Ervaringen pyroburn?
Moderator: Moderators
-
peer
Ervaringen pyroburn?
Hallo,
Zijn er al forumleden die een pyroburn vergasser (burnit) geplaatst hebben en wat zijn de ervaringen hiermee?
Alvast bedankt
Zijn er al forumleden die een pyroburn vergasser (burnit) geplaatst hebben en wat zijn de ervaringen hiermee?
Alvast bedankt
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Re: ervaringen pyroburn
Ja, ik heb er een. Ik heb m vanaf begin januari zeer regelmatig in gebruik.
Mijn ervaringen:
+Laat zich vlot aansteken met een paar kleine aanmaakhoutjes
+brandt vlot door
+wordt maar matig warm aan de buitenkant
+eenvoudig te bedienen
+kan veel hout in
-ik vind de max temperatuur van 85 graden wat krap
-er zouden wat meer regelmogelijkheden mogen zijn
-ehhhhhh....
Ben al met al behoorlijk tevreden. Kan over de levensduur natuurlijk niets zeggen, ik heb m pas in gebruik.
Mijn ervaringen:
+Laat zich vlot aansteken met een paar kleine aanmaakhoutjes
+brandt vlot door
+wordt maar matig warm aan de buitenkant
+eenvoudig te bedienen
+kan veel hout in
-ik vind de max temperatuur van 85 graden wat krap
-er zouden wat meer regelmogelijkheden mogen zijn
-ehhhhhh....
Ben al met al behoorlijk tevreden. Kan over de levensduur natuurlijk niets zeggen, ik heb m pas in gebruik.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
peer
Dat klinkt al goed, vooral de isolatie van de kachel.
Ik weet niet welk type je hebt, maar volgens de specificaties kun je met 1 lading , nagenoeg 2000 liter buffer warm stoken.
Komt dat een beetje overeen met de werkelijkheid?
Alvast bedankt
Ik weet niet welk type je hebt, maar volgens de specificaties kun je met 1 lading , nagenoeg 2000 liter buffer warm stoken.
Komt dat een beetje overeen met de werkelijkheid?
Alvast bedankt
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Dat ligt eraan hoe warm je die 2000 liter wilt stoken. Ik denk dat ik mijn 2000 liter bijna helemaal van 10 naar 70 graden krijg met 1 lading grove den. Ik moet wel zeggen dat ik de bovenkant extra geisoleerd heb toen ik de bulb van het thermische veiligheidsventiel geinstalleerd heb. Had de isolatie nog liggen en bovenkant werd wel wat warm. Zijkanten blijven aangenaam, achterkant heb ik eerlijk gezegd geen idee van.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
peer
Iemand een ideel over de achterkant van de vergasser, veel warmte uitstraling of weinig?
Bij de meeste is dit behoorlijk warm, maar ik zoek er juist eentje met weinig straalwarmte
Bij de meeste is dit behoorlijk warm, maar ik zoek er juist eentje met weinig straalwarmte
-
AvR
Binnen enkele weken komen van Powall ketel versies uit welke volledig in een hoek of tegen de wand geplaatst kunnen worden.
deze hebben de schoorsteen ook op ongeveer 2/3 van de ketel op de bovenkant zitten, dus geen hete achterzijde van de ketels.
vermogens tussen circa 20 en 75 kw , 3 versies.
misschien is dit het wachten waard ??
deze hebben de schoorsteen ook op ongeveer 2/3 van de ketel op de bovenkant zitten, dus geen hete achterzijde van de ketels.
vermogens tussen circa 20 en 75 kw , 3 versies.
misschien is dit het wachten waard ??
-
account verwijderd
Had serienummer 001 geplaatst.Zijn er al forumleden die een pyroburn vergasser (burnit) geplaatst hebben en wat zijn de ervaringen hiermee?
Drama en nog is drama.
Besturing kapot
Reinigings spiralen in de wisselaar kapot.
Ik ben helemaal klaar met Pyroburn.
Verwijderd
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Tja, Michel, het bleek achteraf een prototype te zijn, die dingen zijn er ook om aangepast te worden. Het is dus achteraf ook geen wonder dat ie het niet naar behoren deed. NCK, CP en ik hebben 'm na Michel aan de tand gevoeld (met nieuwe besturing en veegspiralen. We hadden een lijstje opgesteld met aanpassingen/wensen en de meeste hiervan zijn terug te vinden op het productiemodel.
-
peer
Hoi Kockie,
Heb jij de 25/35 of de 40/50 KW uitvoering?
Zijn er misschien nog meer die ervaring hebben met het "vernieuwde"type?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een attack en een pyroburn
Alvast bedankt
Peer
Heb jij de 25/35 of de 40/50 KW uitvoering?
Zijn er misschien nog meer die ervaring hebben met het "vernieuwde"type?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een attack en een pyroburn
Alvast bedankt
Peer
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb de grote. Het prototype dat ik eerst hier had was een 25kW, maar deze is omgeruild voor een 50kW (waarbij ik het idee heb dat het vermogen nog wel wat groter kan zijn).
-
account verwijderd
@Kockie,
door de input van een dealer uit Groningen.
Als je in 2011 een veelbelovende houtvergasser op de markt brengt, wat is daar van waar? Eerst een prototype en dan nog is kijken wat de klachten zijn?

Een Attack is al jaren lang op de markt en heeft die aanpassingen al lang.(o.a. rookgasbypass). De Pyroburn is aangepast op de Attack, naar mijn idee, dit o.a.Tja, Michel, het bleek achteraf een prototype te zijn, die dingen zijn er ook om aangepast te worden. Het is dus achteraf ook geen wonder dat ie het niet naar behoren deed.
door de input van een dealer uit Groningen.
Als je in 2011 een veelbelovende houtvergasser op de markt brengt, wat is daar van waar? Eerst een prototype en dan nog is kijken wat de klachten zijn?
Verwijderd
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
De rookgasafzuiging dmv een spleet boven de brandkamer van het prototype vind ik ook terug op de frohling van Nck. Of die een bypass heeft weet ik niet; wel een aansteekluik.
Ik ben wel erg benieuwd naar de duurzaamheid van de pyroburn. Daar kan ik nu nog niets over zeggen.
Ik ben wel erg benieuwd naar de duurzaamheid van de pyroburn. Daar kan ik nu nog niets over zeggen.
- nck
- Wiki Koning
- Contacteer:
Er is bij mij geen sprake van een bypass.kockie schreef:De rookgasafzuiging dmv een spleet boven de brandkamer van het prototype vind ik ook terug op de frohling van Nck. Of die een bypass heeft weet ik niet; wel een aansteekluik.
de rookgasafzuiging werkt heel goed bij geopende vuldeur, met dien verstande dat de fan wel op vol vermogen draait.
wanneer de vuldeur sluit is er enkel trek door het aansteekluik richting brandkamer, of wanneer het aansteekluik gesloten is door de luchtkleppen.
In beide gevallen is er hoegenaamd geen ontwijkend rookgas omdat er in de voorraadkamer onderdruk heerst.
Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
-
wiha
pyroburn 50 kw
ben er wel tevreden over en kan me aansluiten bij de bevindingen van kockie.
ps : achterkant is ook geisoleerd op de rookgasaansluiting na, desgewenst kan je die nog isoleren.
info ? vraag maar.
gr, Wiha
ben er wel tevreden over en kan me aansluiten bij de bevindingen van kockie.
ps : achterkant is ook geisoleerd op de rookgasaansluiting na, desgewenst kan je die nog isoleren.
info ? vraag maar.
gr, Wiha
-
cotweeneutraal
lees ik dit goed en is zo'n pyroburn nog vrij 'experimenteel'??
Ga vandaag kijken naar een verdeler ervan, heeft er blijkbaar al 800 van geïnstalleerd.
Zijn ze vergelijkbaar met een Vigas kwa kwaliteit?
Ga vandaag kijken naar een verdeler ervan, heeft er blijkbaar al 800 van geïnstalleerd.
Zijn ze vergelijkbaar met een Vigas kwa kwaliteit?