Een 2-tal weken later (ongeveer 06/2011) komt het "pakje" aan. Een pakje van 1000kg op straat geleverd. Gelukkig was er een vriendelijke buur met een vorklift dat het pakje bij ons in de tuin kon zetten.

Vervolgens hebben we een Manitou gehuurd (350Euro/1dag) om de vergasser beneden in de garage te zetten. De Manitou was nodig omdat de helling nogal steil is.

Ziehier de uiteindelijke opstelling met de buffer. De buffer zelf, is beschreven in een oude draad:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=1179

Voor alle duidelijkheid: De open buffer is enkel een test, bedoeld om na 1 seizoen (dit is nu), te evalueren wat betonplex waard is. (Zonder binnenzak, dus enkel voegen gekit) De maten van de buffer: hoogte 1,2 breedte 0,6 diepte 1,2 = Ongeveer 800 liter
Een L profiel van 5mm op 1/3 van de hoogte voor de stevigheid. 10mm Rotswol isolatieplaten.

De tekening:

De opstelling zonder leidingen:

Hieronder de gebruikte platenwisselaar tussen de radiatoren (onder druk) en de buffer (drukloos):

De Laddomat in werking met een 87gr retourinstelling. Ik heb 3 thermostaten die in de Laddomat passen: 72-78 en 87graden.

Zo: dit is het voor vandaag, ik post later zeker meer. (inclusief mijn ervaringen)
mvg,
Nico