Hallo Silvano,
Silvano schreef:De pomp: Laing E4-Vario 25-180g 1 1/2", heeft 7 standen, zelfde resultaat op alle standen. Deze pomp werd me aangeraden door de man van sanitairwebshop.be.
Prima advies en pompje. Werd eerder als door GW getipt wegens het lage verbruik. Het is inderdaad wel zo dat grote weerstanden in de leiding nefast voor de doorstroming zijn. Ik zie weinig in een pompwissel, bij 20 kW moet er toch meer gebeuren dan nu het geval is. Al zou alleen de warmtewisselaar maar scheuren, dan weten we dat er vermogen is.
Silvano schreef:De pomp schakelt in bij 30°.
Dat moet goed kunnen, alleen moet die aanlegthermostaat wel direct bij de kachel zitten, en niet zoals hier een stuk er vanaf.
Silvano schreef:3 bar overdrukbeveiliging.
Dit is dus geen beveiliging!
Ondanks wat de verkopers ook willen beweren zijn deze kachels zijn totaal ongeschikt voor drukhoudende aansluiting. Zolang ik nog geen beproevingsattest voor 3 Bar werkdruk gezien heb, is het onverantwoord om deze kachels zo aan te sluiten.
Ik heb daar al is een artikeltje over geschreven:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=1945
Silvano schreef:85° uit de kachel, en deze temperatuur gaat er ook weer in. De aanvoer naar de cv heeft in het begin ook deze temperatuur, maar koelt af naar gelang het dichter bij de aansluiting op het circuit komt. Hier concludeer ik uit dat er geen of zeer weinig circulatie naar het circuit. De retour van de cv blijft gewoon koud.
Ja, heel vreemd. Debiet naar de rest van de installatie is in aanvang zeker gering. Die 85 graden is wel apart bij een ventiel van 61 graden, maar dan nog, het ding zou dan toch minstens aan de kook moeten raken.
Silvano schreef:Ik kocht deze kachel tweedehands maar ongebruikt van mensen die onverwachts moesten verhuizen en zo de kachel niet konden installeren.
Daarmee kunnen we dus ook uitsluiten dat de kachel wegens te lage temperaturen dicht gekoekt is.
Silvano schreef:Mijn installatie is niet specifiek ingeregeld, maar hier lijkt me het probleem ook niet te zitten aangezien als er slechts 1 radiator open staat deze slechts heel lauw word.
En als er ook geen vloerverwarming is die aanstaat, waar blijft dan het vermogen…
Silvano schreef:Er zijn inderdaad veel gelijkenissen met dat topic, maar ook daar komt geen duidelijke oplossing.
Ik krijg steeds meer het idee dat die kachels hun vermogen bij lange na niet halen!
Je zou eens kunnen proberen die M. A. Versluys uit die andere draad eens aan te spreken. Ik kwam erachter dat hij een van de twee door de fabriek erkende leveranciers is:
http://www.prity-bg.com/prity.php?lang= ... on=contact
Schijnt een hele Bulgaarse connectie te zijn inclusief onroerend goed handel en zo.
Ik zou er niet van opkijken als er een productiefout aan de kachel zou zijn, wel meer meegemaakt.
Groet, Cp
Verwijderd.