Eerst nog belangrijke vraag .. die 265W max met ohms weerstand .. welke motor ? welke spanning ????
Pdf motor Va8 Va10 ?
En probeer om een verslag te maken…en niet minimum info en (alweer) alleen de conclusies..
Is moeilijk te lezen ,en je brengt ander op verkeerde gedachte
Rpm= 900 en 265W te laag toerental van de generator ?? .. of ging boormachine niet hoger ?? lolWe hebben o.a. een proefopstelling gemaakt waarbij een permanente belasting van 1000 watt aan de gen is gekoppeld.
Bij een toerental van 900 t/min wordt er 265 Watt afgegeven, gemeten met een ampere meter
Dus 1000W op 230V= 4,3A =55 ohm (ongeveer) zou betekenen bij 265W dat er een spanning op moet staan van 121 Volt (bij 2,2A en 55 ohm) (wat is de open klem spanning zonder belasting bij 900Rpm ?)
He das leuk .. gelijk klaar om te exporteren naar de usa, gebruiken 110V .. export klaar dus
Ik hamer nog even over de spanning.
Nog even over de spanning ..die moet je absoluut onder de omvormer zijn max hebben.
Ik blijf hameren ….
Nu wck .. open klem spanning is altijd iets hoger ..nu komt er bij .. vaan motor draait onbelast dus draait nog sneller..generator geeft nog meer spanning …BOEM @@$$max. spanning 220x1,414 = 311 volt, dan heb je niet meer het gevaar voor overspanning op de ingang van je inverter ….
Dus voorstel om gewoon 6x 100W lampen direct ten alle tijden (tijdens experimenten …de komende ….. 2 jaar)) aangesloten te laten zitten. (of.. 60W … 2 in serie per fase).
En daarom het voorstel om de condensator te verkleinen !!
Vraag aan de experimenteurs … gezien op scherm MPPseacrch ?? alle leds in goede positie voor MPP search ???
Nogmaals uitleg .. omvormer word wakker .. check interne chips … checkt net.. en probeert te starten.
Nu bij die wakker worden bezigheden verbruikt hij zo al vermogen (niet efficiënt)
Dus dat vermogen wat je zie op het display is opgenomen vermogen om wakker te worden..
Heb ik hele sterke vermoeden dat .. hij pas als de ingangs spanning in rust is (en voldoende hoog) zal beginnen.
Nu kan het zo zijn dat hij al start ..en bij het starten de inwendige weerstand meet van de voedings bron(panelen of generator).
En dat hij tot de conclusie komt …nog niet voldoende vermogen.. en gaat weer wachten..
Bij iedere omvormer kan dat weer anders zijn(programma regels ).
Zeker input door verbonden aan het netEen optater scheelde het al zeker
Een transformator is een transformator .. en geen HF trafo of spoel .
Ja is normaal de ene omvormer wat hogere spanning de andere lager .. en is zelfs afhankelijk van de NET spanning.plaatje curve gridfit solar netinverter
Niets om je zorgen over te maken(voorlopig).
De omvormers worden getest met een gelijk spanning voeding .. dus dat MOET ook werken..net zo als die diodes op een A-sync generator..alleen de koppeling klopt niet..zou ik zeggen.
Huishoudelijke mededelingen ..
En toch ben ik voorstander om de aandrijving variabel te kunnen maken (en niet star op de as) en met gear up en down en parallel vaan motor… en kleinere generator (indien aanwezig) bla bla
Dom gezegd lange as aan de motor met vele maten (ook dubbele) aan V-snaar poellies ..en koppel maar aan.(dus verschillende overbrengingen verhoudingen mogelijk)
Condensor .. als je gaten dicht moet lassen omdat er stoom uit komt is het daar geen 0,1bar toch?
En 4 traps condensor? ..ik zou ze parallel zetten.