Hallo, x21r!
x21r schreef:Michel je maximale ingangs spanning is 400V .en daar zit je dicht bij.. Solar voltage 334V …bij 450 a 500V gaat een beveiliging in werking welke een blijvende SLUITING op de INGANG veroorzaakt.
Goed om te weten, ik heb geen idee welke karakteristiek automaat er voor zit, maar die moet dus aanspreken. Wel moeten we nog even checken of die ook zo op DC werkt. En anders de motor beveiligingsschakelaar, maar dan is de gelijkrichter waarschijnlijk al wijlen.
-
x21r schreef:Nu zit je in de onderste 10% van je generator vermogen. En hoeveel fase verschuiving bouw je op. Dus zou het interessant zijn om de condensators eens te verdubbelen .. en te halveren en dan meten
Of de aansluiting te veranderen (ster/driehoek), dat scheelt ook nogal een behoorlijke jas.
x21r schreef:Maar eigenlijk .. je zit al op de hoogste spanning 334V … dus pakt de omvormer wel al het vermogen er uit..of pakt hij maar een klein beetje ??
( zet twee gloeilampen van 100W in serie ..(op de ingang van de omvormer )..meet stroom spanning en wat zegt omvormer.
Had ik eerder al geopperd, maar net als jouw voorstel van die afvlak elco nog niet geëffectueerd.
x21r schreef:@ Cp motor met meer polen kan het zelfde vermogen hebben ..maar toerental is lager..moet jij toch weten…
Ik schreef dat ook duidelijk, jij verhaspeld het met die geschreven spreektaal tot net het omgekeerde:
x21r schreef:MEn dan nog iets .. een meer polige motor ..heeft een lager as toerental, als je van 2 naar 8 polen gaat ,gaat het toerental met factor 4 naar beneden.
Dus minder vermogen ..toerental vaan moet hoog zijn en met vertraging naar de motor as
x21r schreef:Dus eigen moet er nog meer uit te halen zijn als er 140W uit komt en rendement =12% betekend 1200W = 100%
Eens, opbrengst is nu veels te laag. Eerst uitvinden waar dat zit.
x21r schreef:Nu een extra trap er achter zal niet verschrikkelijk veel toevoegen.
Voor de gein, ik gok op 1/3e tot de helft van de eerste trap…
x21r schreef:Waarom zeg ik dit … ik vermoet dat vaan motor niet voldoende kracht heeft om de motor voldoende snel te laten draaien.
In het geval van de 2- polige motor/gen ben ik het daar ook mee eens.
x21r schreef:Omhad Mi minder vermogen er uit haalt als hij een hoog polige motor aansluit.
Even gemist dat daar hetzelfde condensator pakket aan hing? Ik vindt dat dus niet vreemd.
x21r schreef:Dus gewoon een extra vaan parallel aan de as EN parallel op de stoom (vaan motor mag van verschillende grote zijn)
We gaan logisch verder werken volgens de eerder gestelde volgorde. En met dit voorstel, al gerealiseerd dat verschillende motoren ook verschillende expansiekrommes kunnen hebben? Dan werkt de ene ook weer de andere tegen.
x21r schreef:Meten is weten.
Sure thing! En gissen is missen.
x21r schreef:Tabel van DJ vaan motor nog niet gezien Nu 300 toeren ..ja zeg ..ik verwacht 3000 ..
Ja ja, je moet deze draad echt bijhouden om goed ingelezen te blijven…
x21r schreef:Nu enthalpie tabel geeft maximaal vermogen aan wat je kan oosten.
Ja, dat snap ik aan het totaal van winbare energie. Als ik aan het eind weer water heb, dan is alles weer om naar wat opgenomen was. Maar de tabel verteld me niets over het winbare asvermogen.
x21r schreef:Nu als je uit rekent wat je mech as vermogen is .. kracht draaimoment x toerental. Alles is recht evenredig .. oppervlakte..druk verschil .. toerental..bla bla.
Pas dan kan ik een sommetje gaan maken wat ik opsnoep aan asvermogen, en wat er nog aan warmte overblijft.
x21r schreef:Dus vermogen verdubbelen ..kan ook door oppervlakte in de vaan motor te verdubbelen.
Dat is niet zo’n kunst, er al bij stilgestaan dat dit ook meer brandstof kost? En bij een 1-traps opstelling ben ik al 80% warmte ‘nutteloos’ kwijt!
x21r schreef:Nu toeren verdubbelen geeft dubbel vermogen ..down gear kost niet zo veel aan vermogen dus heb je een positief effect .
Al kost een toerenreductie niet veel meer (5%?) aan vermogen, maar alles wat ik moet betalen ben ik ook kwijt.
x21r schreef:Als je de eerste trap op max heb .. dan kan je de rest energie gaan oosten met meerdere trappen.
Dat is toch precies wat we gaan doen?
Groet, Cp
Verwijderd.