Hout-cv kachel met stoomturbine
Moderator: Moderators
-
Johndc
Re: hout cv kachel met stoomturbine
Hoe noem je die ruimte Michel? Een schuurtje!? (heeft meer weg van een leefruimte) 
-
account verwijderd
Het is ingericht geweest als kantoor ruimte met vloerverwarming.Hoe noem je die ruimte Michel? Een schuurtje!? (heeft meer weg van een leefruimte)![]()
Maar de prioriteiten zijn in de loop der tijd veranderd.
Nu is het een sleutelplaats geworden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verwijderd
-
Johndc
Je bent dus "binnen" en hoeft geen kantoor meer 
-
account verwijderd
@John,
Zij betalen mijn hypotheek, mijn boodschappen, en maken dit project mogelijk.
Ik ben begonnen als autocad tekenaar / werkvoorbereider en ben nu timmerman die de klanten op een voetstuk zet.Je bent dus "binnen" en hoeft geen kantoor meer
Zij betalen mijn hypotheek, mijn boodschappen, en maken dit project mogelijk.
Laatst gewijzigd door account verwijderd op 23 dec 2011, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd
-
account verwijderd
Als het over het aankomende output ratio gaat dat kan ik alleen aan mijn papa en mama denken.
Mijn papa is er altijd voor me. Dit nummer wil ik ooit is zingen voor hem op de piano.
Hij ondersteunt me in alles. Bedankt Pa en Ma.
Dit is ook een mooi nummer ;
Mijn papa is er altijd voor me. Dit nummer wil ik ooit is zingen voor hem op de piano.
Hij ondersteunt me in alles. Bedankt Pa en Ma.
Dit is ook een mooi nummer ;
Verwijderd
-
account verwijderd
Mijn vertrouwen neemt toe als ik naar oude wkk films kijk.
De energie die hier voor nodig is, is bizar.
Waarom hebben energiecentrale's geen stirling motor?
Het antwoord voor een klein energie station ligt al ruim 100 jaar op de plank.
De gebroeder wright hadden dezelfde problemen als ik nu.
Het is wat doe je ermee en hoe serieus ga je ermee om?
[youtube]m3IdHlF6wKY&feature=fvwp&NR=1[/youtube]
Over 15 jaar :
De energie die hier voor nodig is, is bizar.
Waarom hebben energiecentrale's geen stirling motor?
Het antwoord voor een klein energie station ligt al ruim 100 jaar op de plank.
De gebroeder wright hadden dezelfde problemen als ik nu.
Het is wat doe je ermee en hoe serieus ga je ermee om?
[youtube]m3IdHlF6wKY&feature=fvwp&NR=1[/youtube]
Over 15 jaar :
Verwijderd
-
account verwijderd
Een aantal jaar geleden had ik een droom, een Hummer H1.
Ik had het geld niet, maar wel de spirit om hem zelf te bouwen, en zo is het ook gegaan.
Zo zie je maar, als je aan je droom vasthoudt, dan kom je er vroeg of laat.
En als het wereld snelheidsrecord op stoom vrij laag ligt, waarom zou je dat dan niet breken?
De auto die dat stoomrecord moet gaan breken, daar rijdt mijn vriendin nog in rond.
Tegen de tijd dat het stoomrecord gebroken moet worden, dan zorg ik voor vervangend vervoer voor haar.
1 tip kan ik wel oplichten, het is een 4x4.
Zelf heb ik er ruim ... km/uur mee gereden, echt een auto voor hoge snelheden, als dit topic gesloten wordt t.z.t. een stoom motor in de auto bouwen en een nieuw topic openen.
Ik had het geld niet, maar wel de spirit om hem zelf te bouwen, en zo is het ook gegaan.
Zo zie je maar, als je aan je droom vasthoudt, dan kom je er vroeg of laat.
En als het wereld snelheidsrecord op stoom vrij laag ligt, waarom zou je dat dan niet breken?
De auto die dat stoomrecord moet gaan breken, daar rijdt mijn vriendin nog in rond.
Tegen de tijd dat het stoomrecord gebroken moet worden, dan zorg ik voor vervangend vervoer voor haar.
1 tip kan ik wel oplichten, het is een 4x4.
Zelf heb ik er ruim ... km/uur mee gereden, echt een auto voor hoge snelheden, als dit topic gesloten wordt t.z.t. een stoom motor in de auto bouwen en een nieuw topic openen.
Verwijderd
-
Energie
Wat een supergoed idee! Ik ben nog maar net lid van dit forum en heb hier ook over zitten nadenken. Ik zie dat ik niet de enige ben. Wij hebben zelf ook een houtkachel. Al snel zo'n 700 euro per jaar besparing. Al moet ik zeggen dat het hout er best snel doorheen gaat. Gelukkig hebben we vrienden met een bedrijf met oude pallets dus hout is wat dat betreft geen probleem. Toch merk je direct dat wanneer alles in de hens staat, dat er veel energie verloren gaat (ook al is de boel goed afgeknepen). Toen dachten wij ook, die hitte kun je gebruiken voor warm water etc. We dacht al snel aan de werking van de zonnepanelen voor warm water, maar dan verhit door de houtkachel. Maar als ik juw idee zie. Geweldig om te zien dat je er zo mee bezig bent. Gelukkig nieuwjaar. Volgens mij wordt 2012 een heel goed jaar voor je!
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Volgens mij is dat een contradictio in terminis....Energie schreef: (ook al is de boel goed afgeknepen)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Energie
Bij een houtkachel kun je veel warmte verliezen als de luchtpijp naar boven helemaal open staat, als de boel goed wordt afgeknepen, dan hou je hitte in de kachel die vervolgens beter de woonkamer binnenkomt. Met goed bedoel ik natuurlijk dat de balans goed is afgesteld. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat het huis een de brand vliegt.kockie schreef:Volgens mij is dat een contradictio in terminis....Energie schreef: (ook al is de boel goed afgeknepen)
-
wouter a
@energie:
Een houtkachel mag je op geen enkele wijze knijpen......
Dit omdat hiermee de kwaliteit van de verbranding daalt en de uitstoot stijgt.
Wat je volgens mij meer bedoeld is dat je als het kanaal op temperatuur is je een klep dichter zet waardoor je rookgassen langzamer stromen.
mvg wouter A
Een houtkachel mag je op geen enkele wijze knijpen......
Dit omdat hiermee de kwaliteit van de verbranding daalt en de uitstoot stijgt.
Wat je volgens mij meer bedoeld is dat je als het kanaal op temperatuur is je een klep dichter zet waardoor je rookgassen langzamer stromen.
mvg wouter A
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
-
Energie
Hi Wouter
Ja je hebt gelijk. Dat klopt!
Ja je hebt gelijk. Dat klopt!
-
Erikvr
Energieprijzen vergelijken: wat voegt dit toe? kom je blaten om ads te droppen?
groet,
Erik
Erik
-
Energie
Ja ik kom hier om ads te droppen én ik vindt een interessant onderwerp omdat ik zelf ook veel bezig ben met energie, maar dat snapte je denk ik ook wel. Verder heb ik ook een houtkachel, vandaar ook mijn reactie op dit onderwerp. Super goed idee. Verder fijne dagen toegewenst en natuurlijk een gezond 2012!Erikvr schreef:Energieprijzen vergelijken: wat voegt dit toe? kom je blaten om ads te droppen?
-
account verwijderd
@Energie,
Op zich is het wel een bijzondere wkk. Er zit heel veel goede techniek in verwerkt. Met dank aan de forumleden die ook de kennis over goede verbranding, warmteoverdracht etc. onderling delen.
Het bijzondere hieraan is dat het op stoom werkt, alle wkk bouwers op kleine schaal die een functioneel apparaat aanbieden
gebruiken een Sterling motor, terwijl ik daar nog steeds niet in geloof, wat dat betreft ga ik rechtstreeks tegen het kuddegedrag in.
Deze wkk moet nog uitgebreidt worden met een Eco en een Luvo, maar dat is voor latere zorg.
Ook zijn er al verbeter punten voor dit prototype. Door schade en schand wordt men wijs.
Mooie website trouwens, handige tool.
Hoe kwam je zo op het idee om deze website te maken?
Jij hebt in ieder geval een website die goed werkt, bij mij is het nog de vraag of de wkk gaat werken.
Het enigste wat telt bij mij is de output ratio, bij jou telt waarschijnlijk alleen de omzet. (grapje)
Misschien kun je inpiratie opdoen uit een energiemix video collectie van de shell.
Biobrandstoffen en snelgroeiende bosbouw. Investeren in snelgroeiend buitenlands bosgebied.
De mix met kolen in de video wordt vooral in België gedaan, dit is een voor de gek hou spelletje van de Nederlandse Overheid.
Het surrogaat steenkool wat men daar creeert heeft een hogere verbrandingswaarde maar is niets anders dan het vergassen
van laagwaardige brandstoffen zoals huisvuil en plastic afval, niks groens aan, maar toch uit de groene subsiediepot........ of was het doofpot?
[youtube]-M3OuBWahTY&feature=relmfu[/youtube]
Stoom is geweldig, let tijdens de rit ook op het maximum power point "mpp" idee, vooral aan het eind.
Laat een permanent magneet generator met een belasting dezelfde weg afleggen en leg de grafiek resultaten naast de stoomtrein grafiek.
Een stoomtrein is een perfecte natuurlijke inverter.
Het idee is al ruim 100 jaar oud, en we zijn bijna zover om de wkk een testrun te laten genieten.Wat een supergoed idee! Ik ben nog maar net lid van dit forum en heb hier ook over zitten nadenken. Ik zie dat ik niet de enige ben.
Volgens mij wordt 2012 een heel goed jaar voor je!
Op zich is het wel een bijzondere wkk. Er zit heel veel goede techniek in verwerkt. Met dank aan de forumleden die ook de kennis over goede verbranding, warmteoverdracht etc. onderling delen.
Het bijzondere hieraan is dat het op stoom werkt, alle wkk bouwers op kleine schaal die een functioneel apparaat aanbieden
gebruiken een Sterling motor, terwijl ik daar nog steeds niet in geloof, wat dat betreft ga ik rechtstreeks tegen het kuddegedrag in.
Deze wkk moet nog uitgebreidt worden met een Eco en een Luvo, maar dat is voor latere zorg.
Ook zijn er al verbeter punten voor dit prototype. Door schade en schand wordt men wijs.
Mooie website trouwens, handige tool.
Hoe kwam je zo op het idee om deze website te maken?
Jij hebt in ieder geval een website die goed werkt, bij mij is het nog de vraag of de wkk gaat werken.
Het enigste wat telt bij mij is de output ratio, bij jou telt waarschijnlijk alleen de omzet. (grapje)
Misschien kun je inpiratie opdoen uit een energiemix video collectie van de shell.
Biobrandstoffen en snelgroeiende bosbouw. Investeren in snelgroeiend buitenlands bosgebied.
De mix met kolen in de video wordt vooral in België gedaan, dit is een voor de gek hou spelletje van de Nederlandse Overheid.
Het surrogaat steenkool wat men daar creeert heeft een hogere verbrandingswaarde maar is niets anders dan het vergassen
van laagwaardige brandstoffen zoals huisvuil en plastic afval, niks groens aan, maar toch uit de groene subsiediepot........ of was het doofpot?
[youtube]-M3OuBWahTY&feature=relmfu[/youtube]
Stoom is geweldig, let tijdens de rit ook op het maximum power point "mpp" idee, vooral aan het eind.
Laat een permanent magneet generator met een belasting dezelfde weg afleggen en leg de grafiek resultaten naast de stoomtrein grafiek.
Een stoomtrein is een perfecte natuurlijke inverter.
Verwijderd