Knotwilgen aanplanten voor brandhout

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Random

Knotwilgen aanplanten voor brandhout

Bericht door Random »

-
Laatst gewijzigd door Random op 17 dec 2011, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
bas-hilversum
Contacteer:

Re: Knotwilgen aanplanten voor brandhout

Bericht door bas-hilversum »

Random schreef: Ik zou graag in m'n eigen houtproductie voorzien dus; vroeg mij af hoeveel knotwilgen je nodig hebt om genoeg brandhout te hebben elk jaar...
Ik stook enkel hout 's avonds en in het weekend en dit voor een te verwarmen volume van ongeveer 250m³

Heeft iemand hiermee ervaring?

Alvast bedankt!
Hallo naamloze gast, welkom op het forum. Neem alsjeblieft de moeite eerst even te kijken of er al iets over geschreven is voordat je om hulp gaat roepen.
Hier, bijvoorbeeld en ook hier.
Niet om meteen je kop eraf te bijten, maar je zult merken dat mensen je meer waarderen als je een forum niet beschouwt als eenrichtingsverkeer, opgezet om jou te helpen, maar als een plek waar je ook zelf aan kunt bijdragen. Dat zal je zelf ook een prettiger gevoel geven.
Overigens: een volume zegt niets zonder dat je iets over het isolatieniveau zegt. In Duitsland en Oostenrijk spreekt men meestal over de Heizlast van een huis (het vermogen dat nodig is om je huis op een comfortabele temperatuur te houden bij een bepaalde buitentemperatuur. Ik meen -8 °C.). Dat is veel zinniger informatie.
Daar komt nog bij dat je niets zegt over je kachel. Als het een open haard is stook je je huis alleen maar koud, maar met een Rocket/Bell of finoven is het een ander verhaal.
Om samen te vatten: wees niet lui en onbeleefd. Stel je voor, zodat men misschien bereid is je te helpen. Geef de relevante informatie, zodat men je ook kan helpen. Als daaraan voldaan is zul je zien dat men hier extreem behulpzaam kan zijn. Net als in het echte leven.
Bas
Johndc

Bericht door Johndc »

Je hebt iets te hard op die gast zijn tenen gaan staan Bas! :wink:
bas-hilversum
Contacteer:

Het spijt me als ik onaardig ben geweest of te belerend. Misschien had ik het als persoonlijk bericht moeten sturen.
Aan de andere kant: de links in mijn reactie geven wel een antwoord op de gestelde vraag.
Random kan natuurlijk zijn vraag ook uitbreiden met wat meer informatie.
Tim

Bericht door Tim »

Inderdaad Bas,

Wat een onaardig en kwetsend verhaal. Ik zou ook direct vertrekken na zo'n reactie :mrgreen:.

Tim :wink:
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Cp van de troon aan het stoten :wink: :mrgreen: :?:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
bas-hilversum
Contacteer:

kockie schreef:Cp van de troon aan het stoten :wink: :mrgreen: :?:
Au! Die kritiek heb ik verdiend.
Nogmaals: mijn verontschuldigingen aan Random.
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

bas-hilversum schreef: Au! Die kritiek heb ik verdiend.
Nogmaals: mijn verontschuldigingen aan Random.
Nee hoor, ik vind dat je je netjes uitgedrukt hebt. Het is zeker niet als terechtwijzing bedoeld!

De vraag van Random is begrijpelijk, maar zoals Bas al verteld: daar is hier het een en ander over te vinden.

@Random: als je de tips gelezen hebt, ben je natuurlijk van harte welkom voor verdere uitleg/ideeen

(ik moet zelf ook nog eens aan het wilgen poten....)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie