Nou ja, ik wilde maar eens aftrappen in deze tak van het forum. Is iemand bezig/bezig geweest of plannen aan het maken voor een alternatief vervoermiddel?
Zelf heb ik een ligfiets, een zogenaamde flevobike. Deze is zelfgebouwd, maar niet door mij

Heb er zelf wel het een en ander aan gedaan, maar het las- en draaiwerk is van een ander. Ik kan helaas geen aluminium lassen en draaien kan ik maar heeeeeel beperkt. Heb ooit een middagje draaibank en freesles gehad van een goede vriend van me.
Zelf zit ik wel eens na te denken over een electrische auto... maar voor mijn werk (dierenarts) is dat denk ik niet zo practisch omdat ik soms nogal lange afstanden moet rijden.
Met mijn vorige auto, een opel combo diesel, heb ik een tijdje op zonnbloemolie gereden. Deze auto is ingeruild voor een peugeot partner en deze heeft helaas een lucas-brandstofpomp die rijden op plantaardige olie niet zo fijn vindt
Nog meer mensen bezig met alternatieve vervoermiddelen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter