Of levert dit niet zoveel op?
Als je de vlammen ziet en het patroon op de stenen, lijkt het deze hoek gewoon over te slaan, dus ik zou niet kunnen bedenken wat het nog uitmaakt om die ruimte op te vullen.
Voor de duidelijkheid:
de ronding links
Moderator: Moderators
Die riser wordt ook heet door de isolatie heen, dat klopt. Hier kun je zien dat ook deze isolatie alleen maar de doorgifte van warmte vertraagt, uiteindelijk komt het er toch doorheen. Als aan de binnenkant 1000 graden heerst, heb je heel wat isolatie nodig om dat tegen te houden.rinchen schreef:...De vermiculietplaat van de heatriser is de eerste 20min koel genoeg om je handen op te leggen, maar na ruim een uur is ie zo heet dat ie staat te stralen alsof het een heet olievat is, zelfs het 10cm dikke steenwol wat er nog eens omheen zat was behoorlijk warm aan de buitenkant. Dit stralen is wellicht nadelig voor de werking van de riser en misschien moet er toch nog wat isolatie op?
Hmmm... Dat 7 cm gat lijkt mij te klein. Ik heb een 5 cm gat gebruikt dat het goed deed voor een rocket die ruim 3 keer kleiner is dan de jouwe. Die van 5 rond is 19,6 cm2, voor de grote uitvoering zou 60 cm2 voldoende kunnen zijn. En dat komt neer op een gat van... waar zit nourinchen schreef:Ik heb nog geprobeerd een vuilnis emmertje met een 7cm rond gat in de bodem over de feedtube te zetten in verschillende configuraties. In eerste instantie lijkt dat vaak goed te gaan, maar resulteerd iedere keer erin dat er rook uit de feedtube gaat komen.
Weer goeie vraag!rinchen schreef:voordat ik de heatriser vast metsel, is het nog verstandig de overgang achterin rond te maken zoals in de "rocket ontwikkeling"? Of levert dit niet zoveel op?
Als je de vlammen ziet en het patroon op de stenen, lijkt het deze hoek gewoon over te slaan, dus ik zou niet kunnen bedenken wat het nog uitmaakt om die ruimte op te vullen.
Sorry ik had hier overheen gelezen, maar ben nog wel benieuwd naar de reden waarom je daar geen as wilt.peterberg schreef: Door die onderdruk heeft het een licht remmend effect op de gas-stroom.
Oeps! Het boekje van Ianto Evans vermeldt dat je een asvang moet hebben direct achter de barrel. Met een veegluik natuurlijk, ik hoop dat je die niet vergeten bent.rinchen schreef:Ik ben wel nieuwsgierig waarom je geen as in die hoek wilt hebben? Als het teveel is dan word het neem ik aan vanzelf meegenomen door de stroom en het is daar veel eenvoudiger op te ruimen dan verder in het systeem.
Dicht genoeg bij de spiraliet buis, lijkt mij geen probleem.rinchen schreef:Even ter opfrissing : voor de afgassing en opwarming van de massa heb ik 200mm spiraliet pijp, maar ik heb het hart bewust iets kleiner genomen, ook in verband met de constructie met de waals formaat stenen. De dimensies van feed/burn&riser zijn 180x160mm. Dat komt neer op +-191,5mm diameter rond.
Met de asopvang na het vat heb ik rekening gehouden.peterberg schreef:Oeps! Het boekje van Ianto Evans vermeldt dat je een asvang moet hebben direct achter de barrel. Met een veegluik natuurlijk, ik hoop dat je die niet vergeten bent.
Als het teveel wordt in die hoek neemt de stroom het niet meer mee, door het zachte oppervlak blijft er steeds meer as liggen. Dan verandert het profiel van de rocket en dat is niet gunstig, denk ik. Net zoiets als het stuiven van zand wat ook op de vreemdste plekken op kan hopen.
When it is cold outside, the warm air inside the house wants to rise, producing a pressure difference: low pressure low in the house and high pressure high in the house. The pressure difference is called stack effect, and between the positive and negative pressure zones, is the neutral pressure plane, at which the pressure in the house equals atmospheric pressure outdoors.