Ongecontroleerd verwarmen
Moderator: Moderators
- Chicken Power
Re: Ongecontroleerd verwarmen
John,
Die kast al open gekregen?
Groet, Cp
Ps; m'n excuus voor het verschrijven van je voornaam.
Die kast al open gekregen?
Groet, Cp
Ps; m'n excuus voor het verschrijven van je voornaam.
Verwijderd.
-
Johndc
Neen Cp, ben momenteel een paar binnendeuren aan het ombouwen/verfraaien. Met het goede weer staat er geen verwarming te draaien.
Door met die binnendeuren bezig te zijn is het brandergebeuren even naar de achtergrond. Maar in de loop van deze week gaan er zeker fotokes en tekeningskes gemaakt worden!
Enheu...mijn buren kennen mij enkel als Jan.
Door met die binnendeuren bezig te zijn is het brandergebeuren even naar de achtergrond. Maar in de loop van deze week gaan er zeker fotokes en tekeningskes gemaakt worden!
Enheu...mijn buren kennen mij enkel als Jan.
-
Johndc
Kan er mij iemand een simpel maar degelijk progje bezorgen om een CV schema te tekenen? Ben al een tijdje zoet met Paint maar dat wil niet lukken.
Gek word ik van dat programma!
Hier al wat beloofde fotokes. Vloerverwarming pomp boven. Momenteel enkel de keukenruimte aangesloten. Komen nog twee kamers bij.
Overstort moet volgens mij ook boven een plaatsje vinden. Staat nu niet hoog genoeg tegenover WWBoiler links aan de muur.
De afsluitkraan moet voorbij de T komen met de bedoeling van enkel het buffervat op te warmen.
De pomp links loopt als er warmte gevraagd word via thermostaat. Voorlopig onafhankelijk van wat de brander commandeert daar ik nog niet veel snap van die Poolse brander. De andere pomp (rechts) dus gestuurd door de brander.
Niet op het temp-metertje letten
Gek word ik van dat programma!
Hier al wat beloofde fotokes. Vloerverwarming pomp boven. Momenteel enkel de keukenruimte aangesloten. Komen nog twee kamers bij.
Overstort moet volgens mij ook boven een plaatsje vinden. Staat nu niet hoog genoeg tegenover WWBoiler links aan de muur.
De afsluitkraan moet voorbij de T komen met de bedoeling van enkel het buffervat op te warmen.
De pomp links loopt als er warmte gevraagd word via thermostaat. Voorlopig onafhankelijk van wat de brander commandeert daar ik nog niet veel snap van die Poolse brander. De andere pomp (rechts) dus gestuurd door de brander.
Niet op het temp-metertje letten
Laatst gewijzigd door Johndc op 03 nov 2011, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
In heb inkscape gebruikt. Open source, makkelijk lijntjes trekken, maar wel even prutsen voor het lekker loopt. Draait onder meerdere besturingssystemen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
Johndc
Heb het geprobeerd maar lijkt toch niet zo simpel. Het zal voorlopig een gewoon schetsje worden denk ik.
-
Johndc
Zoals je op de foto's kan zien gebruik ik een afgedankt mazoutvat als buffervat.
Ik lees hier vanalles over gelaagheid in de buffertank maar hier toch een paar vragen over.
Is mijn opstelling zoals nu fout? Warm water uit de brander gaat er boven in en onder koeler water uit. Zonder draaiende pomp geeft dit een natuurlijke cirkulatie, maar ik krijg nooit het vat helemaal op themperatuur. Moet dit vat best hoger staan om dit te verwezelijken of lukt dat nooit?
Ik heb ook een gedeelte vloerverwarming met temp. regelbare klep(pen). Is het beter van die een apparte uitgang te geven op het buffervat? Zoals de vaten die je koopt, die hebben verschillende in- en uitgangen.
Ik heb ook nog een electr. vierwegkraan liggen maar weet niet goed waar dit geplaatst. Is het de bedoeling van die kraan om, wanneer de temp. van het water in het drukloos systeem te hoog oploopt, dan pas de buffer te voeden?
Enheuu...mijn schema komt er aan hoor!
Ik lees hier vanalles over gelaagheid in de buffertank maar hier toch een paar vragen over.
Is mijn opstelling zoals nu fout? Warm water uit de brander gaat er boven in en onder koeler water uit. Zonder draaiende pomp geeft dit een natuurlijke cirkulatie, maar ik krijg nooit het vat helemaal op themperatuur. Moet dit vat best hoger staan om dit te verwezelijken of lukt dat nooit?
Ik heb ook een gedeelte vloerverwarming met temp. regelbare klep(pen). Is het beter van die een apparte uitgang te geven op het buffervat? Zoals de vaten die je koopt, die hebben verschillende in- en uitgangen.
Ik heb ook nog een electr. vierwegkraan liggen maar weet niet goed waar dit geplaatst. Is het de bedoeling van die kraan om, wanneer de temp. van het water in het drukloos systeem te hoog oploopt, dan pas de buffer te voeden?
Enheuu...mijn schema komt er aan hoor!
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Tekenen en fotograferen kan ook hoor!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
Johndc
Mijn sumiere poging...
Laatst gewijzigd door Johndc op 06 nov 2011, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Johndc
De Poolse technieker had dit voorgesteld, maar door gebruik van de buffer weet ik niet goed wat met die electr. vierwegklep te doen.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Euhhhh, ik zie geen afbeeldingen....
-
Johndc
Ik wél! Heb geen idee wat er fout loopt hoor.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb ook geen idee wat er fout gaat. Zowel onder firefox als internet explorer zie ik de plaatjes niet. Ik heb ze via ftp gedownload, omgezet in gif en die kan ik wel zien. Iemand een idee?
-
Johndc
Bij jou staat er " tekening2.gif [ 24.7 KiB | Nog niet bekeken ]onder. Bij mij staat er "Scannen0010.tif [ 25 KiB | 24 keer bekeken ]"
Helpt dat mss?
Helpt dat mss?
Laatst gewijzigd door Johndc op 06 nov 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb inderdaad de naam aangepast, maar dat kan de reden niet zijn. Zijn er meer mensen die de tiff-plaatjes niet kunnen zien?