Is goed zijn voor …De natuur…
Hoe weten wij wat in gods naam wat goed is voor de natuur,waar en welk recht hebben wij.
Daarnaast de groene gedacht ..betekend goed zijn voor….(iets) met als “neven” effect de gedachte het goed te doen voor de natuur.
Dus iets doen met geld dat dan ook weer goed is voor de portemonnee kan rustig een groene gedachte zijn.
Per slot van rekening ben je bezig om de regering te sturen( of sturen ze jouw met te leveren subsidies )
En zonder geld van degene die toch in zonne panelen geloofden de afgelopen jaren , waren er de afgelopen jaren geen gunstige ontwikkelingen geweest .
Vroeger was er 25 jaar nodig aan zonne schijn om de productie energie terug te verdienen.
Nu zitten we al op iets van 5jaar.
Dus zonder “geld” waren we niet zo ver gekomen van de mensen die er in geloofde( niet alleen de pioniers ..maar ook mensen die hun geld mee proberen te verdienen…sommige dan he
Nu bestaat de natuur bij de gratie van diversiteit.
Een ongeluk bij een zonnepaneel fabriken in China(zo als onlangs in het nieuws) kan een net zo gunstig ( ja ja …gunstig)effect hebben op de diversiteit in de natuur ,als de kern ramp in Japan.
Zonnepaneel fabrikant foutje .KAN met een butterfly effect meer creëren dan het ongeluk in Japan.
Goed voor de natuur net zo als “red de olifant” ik geef geld (even in theorie dan he ….voor sommige de praktijk)).
En die zelfde net gerede olifant loopt kwaad door het dorp aldaar in India en loopt een paar huizen stuk en een klein kind dood.
Ga jij dan maar uitleggen aan die moeder ..dat is het werk van de natuur..moeten in stand houden….
Dus de groene gedachte ….. is een gedachte..een poging tot ..met de beste wil …met de aanwezige kennis tot een redenatie komen.
En tot slotte de gedachte in de praktijk te verwezenlijken.
Dan van het “ materiaal “,apparaat” , etc de neven effecten…
“fijnstof” AARCHH..mag niet is slecht…jaja voor longen boven water .hoeveel % leeft er ook alweer onderwater van de natuur?
En misschien goed tegen het opwarmen van de aarde .pfffff
En bomen die fijn stof opvangen uit de lucht…tegen de tijd dat ze zoveel stof hebben gevangen(schijnt meestal herfst te worde)….vallen ze van zwaarte uit de lucht…..
En worden gevaarlijk grof vuil op het asfalt….waardoor er slippartijen komen en soms zelf doden.
Geef mij dan maar mijn zonnepanelen ,die vangen ook fijnstof ,op en bij iedere regen bui word de fijnstof deeltjes -verantwoord - financieel betaald -afgevoerd waarna fijnstof deeltjes gereinigd worden op mijn kosten en worden afgevoerd(alweer op mijn kosten).
En toch wil ik de gedachte van Gandalf….een bos is een gigantische zonne collector waarbij wij jaarlijks het hout afvoeren en verbranden …wel een zeer warm hard toe dragen.
Kort om ..ik denk dat “ de groene gedachte” het doel zou moeten zijn onze voet afdruk in de natuur te beperken.
Eigenlijk gesproken …….zou daar ook bij horen …het veiliger maken en “correct afval verwerking” van kern centrales…..oei wat zeg ik nu.
Dat er gevaren zijn….das overal…
Eigenlijk he..als je eens terug denkt hoeveel …vuur ,lucht verontreinig ….etc er was voor dat continenten gevormd werden…….
Mogen we dus de conclusie trekken …we mogen er nog een gek boeltje van maken….de natuur regelt zich zelf wel(of wij er nog zijn is een tweede..de natuur blijft er wel….toch).
Dus huis(van de buurman) mogen we in de fik steken want de natuur heeft er geen last van.
Nu heb ik de indruk dat de “jeugd “ van tegenwoordig deze gedacht al draagt(in de fik of stuk..komt toch allemaal wel goed..toch).
Dan nog even over .. “de natuur blijft er wel….toch”.
Het schijnt dat “fluisteraar” die rond 1800-1900 rond waarde op deze bol …….
En de diverse mensen iets in het oor heeft gefluisterd( bij oa Einstein Newton…ga zo maar door )niet de gehele waarheid heeft verteld….(dan wel de mens heeft hem niet goed begrepen) en reizen kan sneller gaan dan “snel”gaan.
Misschien dat de wetenschap het nieuwe” internet” heeft gevonden in de natuur, en er een hele nieuwe wereld open gaat.
Voor ons de mensheid was het gewone internet ook een hele vooruitgang…meer kennis..sneller..meer keuze.
Zelfs een reis boeken(met gewone licht snelheid)naar een warm land(met zon) gaat verbluffend snel.
(dan de snelheid waar mee ze het geld afboeken….ging volgens mij ook al sneller dan de licht snelheid).
Ik zou bijna zeggen complot theorie .
Bank wezen sponsort wetenschap bij deeltjes versneller..kan het geld nog sneller afgeschreven worden…
Dus laten we zeggen ..leer moment… lees voer…discussie voer …papierversnipperaar voer
Dus terug naar Tim … eff voorstel hoe beter.
…wat is het doel ?
… financiële ruimte(alles wat met geld te maken heeft)
…voordelen voor de mensheid ?
...mogelijke aanvaardbare schade?
Aan alles zit een nadeel(bijna)..wij zijn nu aan het vechten voor een goed pensioen,in de derde wereld nemen ze gewoon heeeeel veel kinderen ….risico spreiding..schaalvergroting…en dat werkt soms ook niet.
Kort om….als niet iedereen het zelfde doet gaat het goed…
…Heeee lijkt wel op diversiteit van de natuur…
X21r