Voor geïsoleerde binnenmuren (tussen verwarmde en onverwarmde ruimtes) en vloer- en plafondisolatie denk ik toch eerder aan strobalen.
Maar buitenisolatie scoort merkelijk beter ... Een beetje buitenisolatie maakt zelfs binnenisolatie minder problematisch ...
Ik kan echter niet overal buitenisolatie toepassen...
Hier bijvoorbeeld waar het zou kunnen: geel voor houtwol+traskalk; bruin houtwol +beplanking. Vraag is echter of de overgangen van binnen- naar buitenisolatie (tussen geel verdiep en natuursteenverdiep(gelijkvloers) enerzijds en tussen dwarse geïsoleerde binnenmuur en buitenmuur op geel verdiep anderzijds) het voordeel van de buitenisolatie niet teniet doen. Er zit immers telkens 60cm steen tussen ...
De binnenisolatie scoort(theoretisch) dan wel slechter, maar kan ononderbroken gezet worden ...
Buitenisolatie heeft vooral voor de afwerking (crepie, traskalk, ...) een hoog prijskaartje en een laag DHZ-gehalte.
Iemand ?
Om die 8 te halen, aan welke dikte stroleem denk je dan ?Aan welk soortelijk gewicht of isolatiewaarde geteld van het stroleem?Dutch John schreef:We hebben nu een R-waarde van 0,4 en zouden gaan naar 8. Met de tussenliggende waarde ben ik al heel tevreden.
G