Ik heb een serre omgebouwd tot voliere, deze serre is 7x3.
dit is optie 1.
Ze staat tegen een muur en heeft dus een glazen dak enkel glasen open voorkant .
Ik hoef jullie niet te vertellen dat mijn budget minimaal is.
Het dak heb ik geisoleerd met afbraak isomoplaten van 5 cm dik
De voorkant die uit vogelgaas bestaat heb ik aan de ene kant van de balkjes beklopt met noppenfolie (grote bellen) aan de andere kant van de balkjes is een plasticvel er is dus een luchtspouw tussen dit vel en de noppenfolie van 10cm.
Optie twee is een even groot hok met golfplaten dak dat ik eveneens geisoleerd heb met dezelfde isomo platen, dit hok bestaat uit baksteen.
Verder heb ik een zelfbouwzonnecollector die jaren gediend heeft om een zwembad te verwarmen op de kop kunnen tikken, die is ongeveer 2x3 meter.
Het is de bedoeling om deze zonnecollector aan te sluiten op een oude mazouttank die ik heel goed wil isoleren en daar het warme water in op te slaan.
Verder is er een tweede circuit dat naar een afgedankte radiator zou lopen.
Als ik op die manier een of alletwee de ruimtes tijdens de winter op minimum 10 graden zou kunnen houden ben ik heel gelukkig !
Nu enkele vragen.
1. is dit haalbaar ? Optie 1 of 2 of alletwee ?
2. hoeveel liter water(met antivries) moet in het opvangvat ?
3. hoeveel graden moet het water minimum hebben om deze ruimte(s) tot 10 graden te kunnen verwarmen ?
4. Kan het ook anders ?
5. Hoe goed isoleert noppenfolie eigenlijk ?
zoals het er nu naar uitziet heb ik dit helemaal niet nodig want vandaag op 16/11 was het hier 18 graden
Bedankt voor uw antwoord
Ludo