Wat denken de kritische geesten over dit schuim dan ?
http://icynene.com/icynene-ld-r-50/
Het is helemaal dampopen.
Geeft geen schadelijke gassen vrij (kan deze door de dampopenheid ook helemaal niet vasthouden)
Heeft een slechtere isolatiewaarde(0,038) dan PUR, wordt dus dikker gespoten.
Dampopen, kan dus niet zomaar overal geplaatst worden, maar dus wel zonder probleem zoals Tim hier. Onderkant vloer. Koude kant. Hier is dampopen m.i. zelfs beter. (PUR is een klein beetje dampopen) Geen probleem voor Tim, want die zijn vloeren liggen op beton(=nog dampdichter dan PUR). Maar moesten mensen met houten roostering hetzelfde overwegen, dan zou dampopen plaatsing een stuk veiliger zijn.
Het produkt is onbekend in de Benelux, maar volgens mijn buur/importeur is het de grootste potentiële groeier in de Benelux de volgende 10 jaar.
Ecologischer dan strobalen zal het nooit worden.
Volgens mij is er nog wat onduidelijkheid ivm de gebruikte gassen bij plaatsing (alhoewel ze beweren enkel water en druk te gebruiken, maar ik zie toch elke plaatser in marsman-pakje; ook water kan trouwens reacties doen ontstaan waarbij ongezonde gassen vrijkomen).
Volgens Engelse Literatuur zijn er soms issues ivm hechting. (Is dat ook zo voor PUR ?)
Ook heeft het produkt maar een beperkte houdbaarheidsdatum voordat het gespoten moet zijn.
Sommige (Engelse) plaatsers zouden wel eens durven een vat 'over datum' te gebruiken. (met weeral hechtingsproblemen tot gevolg)
Het laatste zou het merk hebben opgelost door nog uitsluitend met gecertificeerde en gecontroleerde plaatsers te werken.
G