houtvergasser
Moderator: Moderators
-
lucenrosy
houtvergasser
Wij hebben een orlan vergassinsgketel die werk met de sturing " ekoster 2 "
Nu werkt onze sturing niet meer zoals het moet. Bij het opstarten gaat alles oke, de ventilator draait tot aan ongeveer 80° en dan stopt hij. Maar als hij tussendoor moet aanwakkeren wil hij niet meer draaien. Je hoort hem aanslaan maar hij draait niet op volle kracht. Heeft er iemand ook zo'n ketel of kan er iemand ons misschien iemand helpen?
Nu werkt onze sturing niet meer zoals het moet. Bij het opstarten gaat alles oke, de ventilator draait tot aan ongeveer 80° en dan stopt hij. Maar als hij tussendoor moet aanwakkeren wil hij niet meer draaien. Je hoort hem aanslaan maar hij draait niet op volle kracht. Heeft er iemand ook zo'n ketel of kan er iemand ons misschien iemand helpen?
-
Albert van WdJ
Re: houtvergasser
@lucenrosy,
Welkom op het forum.
Wat betreft je probleem.
Het beste stuur je een pm naar Bufferboost.
Die stookt al een poosje met een Orlan.
Mogelijk weet hij waar je de oorzaak moet zoeken.
Gebruik ook de zoekfunctie van het forum, dan zie je dat er over deze ketel wel wat geschreven wordt.
Albert
Welkom op het forum.
Wat betreft je probleem.
Het beste stuur je een pm naar Bufferboost.
Die stookt al een poosje met een Orlan.
Mogelijk weet hij waar je de oorzaak moet zoeken.
Gebruik ook de zoekfunctie van het forum, dan zie je dat er over deze ketel wel wat geschreven wordt.
Albert
Change, before you have to.
-
lucenrosy
Beste Albert,
Dank je wel. Wij zijn leek wat betreft forums ed
dus wat is een pm en hoe stuur ik het door naar Bufferboost?
Hebben ondertussen op het forum gezocht zoals je voorstelde en hebben inderdaad bij Bufferboost een
foto gezien van dezelfde ketel als de onze. Dus da's misschien wel de persoon die we nodig heb om te helpen.
Nu blijkt dat we waarschijnlijk een nieuw sturing moeten kopen. Hebben gezocht en kan via internet in Polen of in Duisland, maar dan weten we niet op hoeveel ° die is ingesteld. Weet iemand of we dit niet in België of Nederland zouden kunnen kopen?
Wat doet onze ketel: als we beginnen met stoken gaat alles oke, de ventilator begint te draaien tot we aan 80° zitten en dan stop hij.(zoals het moet)
Maar dan kom je aan de tussentijden dat hij zou moeten draaien om de vlammen aan te wakkeren en dat doet hij niet meer. De ventilator maakt lawaai, zou willen beginnen draaien maar hij krijgt niet genoeg stroom en draait dus niet.
Met als gevolg, heel slechte verbranding laat staan vergassing, en een buffervat dat niet genoeg warmte krijgt.
Zo dat was al een beetje meer uitleg, hopelijk raken we verder.
groetjes
Dank je wel. Wij zijn leek wat betreft forums ed
dus wat is een pm en hoe stuur ik het door naar Bufferboost?
Hebben ondertussen op het forum gezocht zoals je voorstelde en hebben inderdaad bij Bufferboost een
foto gezien van dezelfde ketel als de onze. Dus da's misschien wel de persoon die we nodig heb om te helpen.
Nu blijkt dat we waarschijnlijk een nieuw sturing moeten kopen. Hebben gezocht en kan via internet in Polen of in Duisland, maar dan weten we niet op hoeveel ° die is ingesteld. Weet iemand of we dit niet in België of Nederland zouden kunnen kopen?
Wat doet onze ketel: als we beginnen met stoken gaat alles oke, de ventilator begint te draaien tot we aan 80° zitten en dan stop hij.(zoals het moet)
Maar dan kom je aan de tussentijden dat hij zou moeten draaien om de vlammen aan te wakkeren en dat doet hij niet meer. De ventilator maakt lawaai, zou willen beginnen draaien maar hij krijgt niet genoeg stroom en draait dus niet.
Met als gevolg, heel slechte verbranding laat staan vergassing, en een buffervat dat niet genoeg warmte krijgt.
Zo dat was al een beetje meer uitleg, hopelijk raken we verder.
groetjes
-
wouter a
PM = personal message
klik hierboven op gebruikerslijst en zoek dan bufferboost op.....
achter zijn naam staat "stuur PB" als je daar op klikt opent er een venster waarin je een bericht kunt versturen.
mvg
wouter a
klik hierboven op gebruikerslijst en zoek dan bufferboost op.....
achter zijn naam staat "stuur PB" als je daar op klikt opent er een venster waarin je een bericht kunt versturen.
mvg
wouter a
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
- Bufferboost
Ja @lucenrosy,
even pm. met je tel.nummer er in, ik denk wel dat ik je kan helpen.
Groet Hans
(en bedankt Wouter voor de "opvang")
even pm. met je tel.nummer er in, ik denk wel dat ik je kan helpen.
Groet Hans
(en bedankt Wouter voor de "opvang")
-
lucenrosy
Goede avond Wouter
bedankt voor de hulp bij beginnende forumgebruikers
groetjes
bedankt voor de hulp bij beginnende forumgebruikers
groetjes
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Wel verslag uitbrengen in dit forum, dan hebben anderen er ook nog wat aan!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
- Bufferboost
Mensen,
op verzoek van Kockie hierbij verslag. Gisterenavond zijn we tot de conclusie gekomen dat de Ekostar besturing van de ketel kapot is. Achteraf heeft de besturing eigenlijk nooit goed gewerkt, althans zoals die zou hebben moeten werken. Het vervelende aan deze zaak is dat de "leverancier en installateur" naar mijn oordeel in deze meer dan een steekje heeft laten vallen, ... hetgeen herkenbaar is vanuit meerdere verhalen die mij ter ore zijn gekomen van deze installateur
. Daarnaast heb ik bemerkt dat een beetje begeleiding van de mensen over wat ze nu in huis hebben staan en hoe ze het beste zouden kunnen stoken ook geen kwaad kan, ook als soort van service? Hoe zouden we op/via/met/door het forum deze praktijken kunnen voorkomen zonder op voorhand namen te noemen?
Enfin, naast nog telefonisch contact heb ik via via de mensen aan een nieuwe regeling kunnen helpen en afgesproken te proberen ooit nog een keer een bezoekje te brengen, ... maar ja .... Gent-Groningen, moet wel te combineren zijn met bezoekje aan Antwerpen
.
Groet Hans
op verzoek van Kockie hierbij verslag. Gisterenavond zijn we tot de conclusie gekomen dat de Ekostar besturing van de ketel kapot is. Achteraf heeft de besturing eigenlijk nooit goed gewerkt, althans zoals die zou hebben moeten werken. Het vervelende aan deze zaak is dat de "leverancier en installateur" naar mijn oordeel in deze meer dan een steekje heeft laten vallen, ... hetgeen herkenbaar is vanuit meerdere verhalen die mij ter ore zijn gekomen van deze installateur
Enfin, naast nog telefonisch contact heb ik via via de mensen aan een nieuwe regeling kunnen helpen en afgesproken te proberen ooit nog een keer een bezoekje te brengen, ... maar ja .... Gent-Groningen, moet wel te combineren zijn met bezoekje aan Antwerpen
Groet Hans
-
lucenrosy
Goede avond iedereen
alvast al aan iedereen bedankt die ons tot nu toe geholpen hebben. Zoals hans meld zouden we nog in contact willen komen met mensen in België en/of Nederland die ook een Orlan gekocht hebben bij " de nog niet met naam genoemde leverancier"
die zit aan de kust in België dus die andere ketels kunnen toch niet zover bij ons uit de buurt zitten. Wij hebben ook nog andere problemen, nl onze ketel spuwt rook langs de ventilator naar buiten, zo erg zelfs dat onze rookmelder die bovenop ons buffervat ligt afgaat.Er is heel veel aanslag van roet en pek aan de binnenkant van de stook ruimte. Soms zelf zodanig dat we de klep naar de schoorsteenpijp bijna niet kunnen opendoen.
zo dat was het voorlopig, groetjes.
alvast al aan iedereen bedankt die ons tot nu toe geholpen hebben. Zoals hans meld zouden we nog in contact willen komen met mensen in België en/of Nederland die ook een Orlan gekocht hebben bij " de nog niet met naam genoemde leverancier"
zo dat was het voorlopig, groetjes.