Hallo allemaal,
Ik verblijf het grootste gedeelte van mijn tijd in een stacaravan. Het is mijn bedoeling dat ik deze houten caravan stilaan wil isoleren. Ik zou dan willen beginnen met de vloer. Onder de caravan isoleren is niet meer mogelijk. De ruimte is niet alleen te klein maar er zijn bovendien ook leidingen van water en de cv die onder de caravan doorlopen. Dus denk ik dat ik binnenin zal moeten isoleren. De hoogte binnenin is niet zoals bij een huis. Een dunne maar goede isolatie is dan aangewezen. Denk ik toch. Of hebben jullie andere ideeën?
Alvast bedankt en ik benieuwd naar jullie ondervindingen en raad;
Frank
vloer isoleren van een stacaravan
Moderator: Moderators
-
deleted
Re: vloer isoleren van een stacaravan
Welkom Frank,
Dun en goed isolerend. Dan zit je al snel bij de kunststoffen.
Beste ecologisch alternatief zal kurk zijn. Dat kan ook met fijnere kurktegels afgewerkt worden en kan goed tegen vocht.
Is niet goedkoop, maar dat speelt waarschijnlijk niet zo'n grote rol op een kleine oppervlakte.
In een oud topic hadden ze het ook nog over pur spuiten met behulp van een net:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=112
Gandalf
Dun en goed isolerend. Dan zit je al snel bij de kunststoffen.
Beste ecologisch alternatief zal kurk zijn. Dat kan ook met fijnere kurktegels afgewerkt worden en kan goed tegen vocht.
Is niet goedkoop, maar dat speelt waarschijnlijk niet zo'n grote rol op een kleine oppervlakte.
In een oud topic hadden ze het ook nog over pur spuiten met behulp van een net:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=112
Gandalf
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik weet niet of het al gedaan is, maar zorg dat de wind niet onder de caravan doorblaast. Buren zaten in een tijdelijke caravan en kregen het niet warm. Een rijtje strobalen deed wonderen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
deleted
Kockie,
Natuurlijk! Schitterend idee!
En waarom niet de de volledige oppervlakte onder de bodem met strobalen volstouwen.
Eerst plastic zeiltje op de bodem. Strobalen erop en dan randen plastic omhoogvouwen. Zo bevestigen dat de strobalen droog blijven. Beter en goedkoper kan niet!
Misschien nog beter eerst palletten op de bodem ? En dampopen onderdakfolie ipv plastic. Hoeveel hoogte heb je ?
G
Natuurlijk! Schitterend idee!
En waarom niet de de volledige oppervlakte onder de bodem met strobalen volstouwen.
Eerst plastic zeiltje op de bodem. Strobalen erop en dan randen plastic omhoogvouwen. Zo bevestigen dat de strobalen droog blijven. Beter en goedkoper kan niet!
Misschien nog beter eerst palletten op de bodem ? En dampopen onderdakfolie ipv plastic. Hoeveel hoogte heb je ?
G
-
seek
Niet vergeten dan een abonnement te nemen op de muizen bestrijdingsdienst. Zeker in de winter hebben die beestjes toch een bepaalde voorkeur.
gr Kees
gr Kees
- Chicken Power
Prachtig, maar je moet natuurlijk geen allergie hebben of niet van beesten houden.
Dit lijkt me een heel moeilijk project.
Het begint met tijdelijke bewoning, daarna steeds meer gewone toepassingen zoals CV.
Leidingen onder de wagen is bij tijdelijke bewoning wel acceptabel, alhoewel ook niet praktisch ivm vorst.
Maar voor permanente bewoning zou ik eerst een compleet plan opzetten. Daarbij moet je heel goed rekening houden met condensatie. Dat blijft een ramp met dergelijke houten constructies. Heb de zwammen er letterlijk uit zien groeien.
Ik zou een plan van aanpak maken zoals men ook bij houtskeletbouw toepast.
Groet, Cp
Dit lijkt me een heel moeilijk project.
Het begint met tijdelijke bewoning, daarna steeds meer gewone toepassingen zoals CV.
Leidingen onder de wagen is bij tijdelijke bewoning wel acceptabel, alhoewel ook niet praktisch ivm vorst.
Maar voor permanente bewoning zou ik eerst een compleet plan opzetten. Daarbij moet je heel goed rekening houden met condensatie. Dat blijft een ramp met dergelijke houten constructies. Heb de zwammen er letterlijk uit zien groeien.
Ik zou een plan van aanpak maken zoals men ook bij houtskeletbouw toepast.
Groet, Cp
Verwijderd.