Boiler geplaatst en wat nu met de draad?
Moderator: Moderators
-
klots322
Re: Boiler geplaatst en wat nu met de draad?
er van uit gaande dat het een termo koppel is. heb je een electrisch schema om mijn 3 weg klep aan te sluiten dat ie toch eerst de boiler verwarmd.
Ik word niet gehinderd door enige vorm van subtiliteit dus kan ik het helaas ook niet van u verwachten!
- nck
- Wiki Koning
- Contacteer:
daar is geen schema voor nodig.
wanneer de boiler niet helemaal warm is, kun je de thermostaat knop helemaal naar rechts draaien. op z´ n heetst dus.
Nu meet je welke twee van de drie contacten doorverbonden zijn.
Wanneer je de knop dan helemaal naar links draait moet deze verbinding verbroken zijn.
De cv ketel heeft een maak contact nodig om te starten met het verwarmen van de boiler.
Als de boiler warm genoeg is zal de thermostaat het contact verbreken en zal de ketel stoppen met het verwarmen van de boiler.
Ik heb geen behoefte om op m'n rug met een zaklampje onder mijn boilers te tijgeren. dus je zult zelf even moeten uitzoeken welke twee van de drie draden je moet hebben.
wanneer de boiler niet helemaal warm is, kun je de thermostaat knop helemaal naar rechts draaien. op z´ n heetst dus.
Nu meet je welke twee van de drie contacten doorverbonden zijn.
Wanneer je de knop dan helemaal naar links draait moet deze verbinding verbroken zijn.
De cv ketel heeft een maak contact nodig om te starten met het verwarmen van de boiler.
Als de boiler warm genoeg is zal de thermostaat het contact verbreken en zal de ketel stoppen met het verwarmen van de boiler.
Ik heb geen behoefte om op m'n rug met een zaklampje onder mijn boilers te tijgeren. dus je zult zelf even moeten uitzoeken welke twee van de drie draden je moet hebben.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
- Chicken Power
Thermokoppels zijn helemaal niet aan de orde, die hebben helemaal geen capilliar.
De oudere uitvoeringen waren gewoon gasgevulde bulb's met membraam wisselschakelaar.
De nieuwere NTC's.
Die laatste krijg je er wat makkelijker uit bij vervanging, bij de oudere breekt het capilliar heel snel af. Met houten stukje rond de resterende troep, zover mogelijk beheerst doorkloppen, want met goed fatsoen krijg je dat er nooit meer uit.
Dan nieuwe opnemer erin schuiven.
Aansluiting voor de betreffende kleppen kun je vinden bij Honeywell.
Groet, Cp
De oudere uitvoeringen waren gewoon gasgevulde bulb's met membraam wisselschakelaar.
De nieuwere NTC's.
Die laatste krijg je er wat makkelijker uit bij vervanging, bij de oudere breekt het capilliar heel snel af. Met houten stukje rond de resterende troep, zover mogelijk beheerst doorkloppen, want met goed fatsoen krijg je dat er nooit meer uit.
Dan nieuwe opnemer erin schuiven.
Aansluiting voor de betreffende kleppen kun je vinden bij Honeywell.
Groet, Cp
Verwijderd.
- nck
- Wiki Koning
- Contacteer:
Sorry Cp, die gasgevulde dingen schelden wij ook voor thermokoppel. Voor de zuiverheid, je hebt volkomen gelijk.Chicken Power schreef:Thermokoppels zijn helemaal niet aan de orde, die hebben helemaal geen capilliar.
Maar ik had tot nog toe geen Nefit indirecte boiler met een ntc gezien.
En om nu meteen weer een aftrap richting Café te geven:
Nee, dat landelijke gebied tegen de Duitse grens is geenszins een achtergebleven gebied, Dikke tweeduizend jaar geleden was er al sprake van dat de wijzen uit.....
Goed weekend!
Vinden wanneer je stopt met zoeken
- Chicken Power
En naar Venebrugge in het bijzonder; dat lag toen al hoger dan het gemiddelde, zodat men vanaf daar redelijk veilig over het water Duitsland kon bereiken. En omgekeerd, dat hebben we vorige eeuw ook nog is meegemaakt.nck schreef:Nee, dat landelijke gebied tegen de Duitse grens is geenszins een achtergebleven gebied, Dikke tweeduizend jaar geleden was er al sprake van dat de wijzen uit.....
Van het zelfde!nck schreef:Goed weekend!
Groet, Cp
Verwijderd.