Ontwerp en installatie met Attack profi

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Albert van WdJ

Re: Ontwerp en installatie met Attack profi

Bericht door Albert van WdJ »

nck schreef:Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is de reden dat je er vanaf wilt.
Wil hij er dan vanaf?

Ik dacht dat hij zijn kennis rondom zijn systeem wilde delen met ons.

Of staat het systeem wel te koop?

Albert
Change, before you have to.
nck
Wiki Koning
Contacteer:

Bericht door nck »

Hoi Albert.

Het was laat en ik was hondsmoe en heb er absoluut niet bij stil gestaan om de kreet "Wie heeft interesse in mijn creatie. " anders te interpreteren.
Nu je het zo noemt gaat in een keer het licht aan.

En in dat licht is mijn opmerking "ik heb absoluut geen interesse in jou installatie" ook wel heel erg cru gesteld.
Ik bedoelde dus ook om over te nemen.

Een excuus aan John is dus ook op z'n plaats.
Hoe de installatie werkt en in het schema heb ik uiteraard alle interesse, het is per slot van rekening de tweede PLC gestuurde houtgestookte verwarming. (ik was de eerste hier :lol: )

Wacht de overige discussie rustig af.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Chicken Power

Bericht door Chicken Power »

Tja zeg, dat is een story!

Steek een veer in zijn achterste en meneer is gelijk beledigt.

Sorry hoor, beetje zwak figuur die d'r wel druk mee bezig is geweest, maar werkelijk niet beseft wat ie op het net kwakt.

En dan moeten we nu allemaal medelijden hebben en sorry gaan zeggen tegen iemand die iets niet nader en inhoudelijk beschrevens in een onbeduidende zin wil promoten?

Jammer dan, inhoudelijk niks aan gemist, en die besturing! Kan die PC zuinig zijn, maar wat verbruikt het regel en pompenspul er om heen?

Dat vertelt de held niet.

Groet, Cp
Verwijderd.
G.W.

Bericht door G.W. »

Mooie spullen allemaal, jammer van de foute kranen, overstortbeveiling van de boiler en cv zit bij de cv geloof ik achter een kraan. Link. En er zitten inderdaad wat meer dingen niet helemaal goed, manometer op de aanvoer. Inderdaad geen cvman.

Solderen en in koper uitvoeren is niet slecht, mits goed gedaan, met hoge kwaliteit tin/zilver soldeer. Maar wel duur en als je wat wil wijzigen is het veel werk.

Oja, ik zie toch overal nog steeds geen zuinige intelligente pompen, scheelt bij mij al gauw 50 watt per uur, terwijl ze niet echt veel duurder zijn dan een gewone pomp. Werkt heel goed bij mij.

Ben wel benieuwd naar de regeling, net als ieder ander hier

gr Ger
FritsOv

Bericht door FritsOv »

[start herformulering]
Mooie spullen allemaal maar toch heb ik enkele vragen.

Had je een speciale reden om deze kranen te gebruiken ?
Wat is je overweging geweest om de overstortbeveiliging van de boiler en CV op die lokatie te monteren ? Heb je alle veiligheidsoverwegingen meegewogen in deze beslissing ?
De manometer zit op een aavoer heeft dit een speciale reden en zou het niet handiger zijn deze op de retour te montereen ?
[eind]

je zou toch bang worden om op dit forum uberhaupt iets te delen.... om niet bij de tweede post tot aan de grond afgebrand te worden....

Ik ben zeker geintereseerd in dit systeem hoe het tot stand gekomen is, besturing etc, maar het zou mij verbazen als er nog gereageerd wordt door de starter van deze post.

just my 2ct.
Groet,

Frits

[edit]
ai ai was nog niet bij post http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=8&t=1627
daar sluit ik me van harte bij aan...
ligth011

Bericht door ligth011 »

Wel jammer dat DJ na vele vragen over dit topic niet reageert.
Had dan de vraag niet gesteld.
Tim

Bericht door Tim »

Light011,

Dit is een andere sjonnie :mrgreen:

Tim
G.W.

Bericht door G.W. »

Okay Frits, het staat er netter zo, je hebt gelijk.

Ik heb niet de bedoeling gehad te beledigen/kleineren of wat dan ook, maar als iemand vraagt aan ons of wij interesse hebben en ik zie als oud cvmonteur dat er cruciale fouten worden gemaakt dan vraag ik me af, al staat er nog zo'n mooi spul en is de bedoeling nog zo goed, hoe is de rest dan wel niet gedaan??

De stopkranen kunnen absoluut niet in een cv installatie, ivb met de stromingsweerstand en de afsluitrubbers kunnen daar niet zo lekker tegen.

De overstortbeveiliging kan niet achter een kraan, een fout is zo gemaakt, en een scheurende boiler bij 90 graden is niet echt lekker.

Appendages behoren op de retour.

Laten we wel wezen, er word met hoge temperaturen en de daarbij eventuele oplopende druk gespeeld, daar moet je geen fouten mee maken, dan moet alles op de juiste plaats zitten.

Het is tenslotte oververhit water, schijnt nogal te kunnen expanderen, geloof ik :? En voelt onprettig ook nog.

gr Ger
Atlas

Bericht door Atlas »

De stopkranen kunnen absoluut niet in een cv installatie, ivb met de stromingsweerstand en de afsluitrubbers kunnen daar niet zo lekker tegen.

De overstortbeveiliging kan niet achter een kraan, een fout is zo gemaakt, en een scheurende boiler bij 90 graden is niet echt lekker.

Appendages behoren op de retour.
Verondersteld dit dat er ergens foto's te zien zijn of iets dergelijkes; bericht gehad via PB of....? Heb ik iets gemist?

Atlas
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Ik zie helemaal niks???!!
Albert van WdJ

Bericht door Albert van WdJ »

Atlas schreef:Verondersteld dit dat er ergens foto's te zien zijn of iets dergelijkes; bericht gehad via PB of....? Heb ik iets gemist?
Geloof het niet.

Degene die de draad heeft opgezet heeft z'n foto's weer verwijderd.
Kreeg blijkbaar iets teveel opbouwende kritiek.

Albert
Change, before you have to.
G.W.

Bericht door G.W. »

Op de helaas verwijderde foto stond overduidelijk een kogelkraan tussen overstort en cv ketel, onnodig en gevaarlijk.

gr Ger
Chicken Power

Bericht door Chicken Power »

Iemand nog iets van john na de operatie vernomen?

Groet, Cp
Verwijderd.
Plaats reactie