lineaire actuator met stappenmotor

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zininzelfdoen_Inge

lineaire actuator met stappenmotor

Bericht door Zininzelfdoen_Inge »

Ik ben bezig met het ontwerpen van een heliostaat (een zonne volg systeem met een spiegel i.p.v. een zonnepaneel).
Ik wil daarbij gebruik maken van lineaire actuators met een stappenmotor.
Bij mijn zoektocht op internet heb ik enkele exemplaren gevonden maar deze zijn erg duur. (€400 of meer)
Kan iemand mij aan goedkopere modellen helpen of me tips geven waar ik die zou kunnen vinden.

Groeten Inge
G.W.

Re: lineaire actuator met stappenmotor

Bericht door G.W. »

Hoi,

ik ben zelf ook bezig met een machine ontwerpen en inderdaad, die zijn duur. Je kan kijken bij Conrad, maar je kan ook werken met (RVS)trapeziumdraadstang aangestuurd door stappenmotors, plc en driver, heb je gelijk heel veel bewegingsvrijheid. Een paar meter :wink:
http://www.stappenmotors.nl is betaalbaar.

gr Ger
wouter a

Bericht door wouter a »

Ik heb wel 2 lineaire actuators liggen, alleen zijn deze niet voorzien van stappenmotoren volgens mij, ik zal dat vandeweek even nakijken.

hoe groot dient de totale uitslag eigenlijk te zijn?
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
kiekeboe

Bericht door kiekeboe »

volgens mij kun je de goedkoopste maar wel goede actuators kopen bij belimo, of betec in vaassen.
Zininzelfdoen_Inge

Bericht door Zininzelfdoen_Inge »

Dankjewel voor de tips!
@wouter De maximale uitslag die ik zou moeten hebben is nog niet helemaal bepaald maar ergens tussen de 150 en 300mm
Ik kan mn ontwerp nog aanpassen :)

Oh en sorry voor mijn wat trage reactie :S Ik dacht dat ik berichtjes zou krijgen als er nieuwe antwoorden waren maar dat is helaas niet gebeurd. Zal het nog maar een keer aanvinken.

Groeten, Inge
Plaats reactie