ladomat 21 werkt niet goed
Moderator: Moderators
- nck
- Wiki Koning
- Contacteer:
Re: ladomat 21 werkt niet goed
De rottigheid is dat er op dit punt m.i. niet eens sprake is van een vakhandel, alleen van handel.
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, integendeel, alleen maar 17.000 uur ervaring. Meer niet.
Maar wat ik zo aan vragen en opmerkingen voorbij zie komen op dit forum betreffende bestaande installaties krijg ik wel eens kromme tenen.
Jan
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, integendeel, alleen maar 17.000 uur ervaring. Meer niet.
Maar wat ik zo aan vragen en opmerkingen voorbij zie komen op dit forum betreffende bestaande installaties krijg ik wel eens kromme tenen.
Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
- Chicken Power
Ikke ook, mazzel dat ik meestal op klompen loop.
Alleen al in dat Friesland zie ik al drie van zulke verkoopbedrijven.
Pritty voorop, ander bedrijfje waarvan mevrouw van dezelfde herkomst als de kachels is, en nog iets die in het wat grotere spul doen.
Als de site al wat is, dan doen de verhalen me geen deugd, desillusies al ingebakken.
Ze zullen ons vast niet uitnodigen voor een rondleiding en verblijf op de Thermoventillerfabriek.
Wij kunnen natuurlijk wel weer een keurmerk de wereld inschoppen, als zijnde de scharreltechnisch verantwoorde bio- houtstook deskundigen!
Verdomd, men zou het nog geloven ook!
Groet, Cp
Alleen al in dat Friesland zie ik al drie van zulke verkoopbedrijven.
Pritty voorop, ander bedrijfje waarvan mevrouw van dezelfde herkomst als de kachels is, en nog iets die in het wat grotere spul doen.
Als de site al wat is, dan doen de verhalen me geen deugd, desillusies al ingebakken.
Ze zullen ons vast niet uitnodigen voor een rondleiding en verblijf op de Thermoventillerfabriek.
Wij kunnen natuurlijk wel weer een keurmerk de wereld inschoppen, als zijnde de scharreltechnisch verantwoorde bio- houtstook deskundigen!
Verdomd, men zou het nog geloven ook!
Groet, Cp
Verwijderd.
-
JantjeV8
Blijft een apart land, dat Friesland...
-
FritsOv
Re: ladomat 21
nck schreef:Zo kort mogelijk bij de ketel. Om reden dat het de bedoeling is dat de ketel zo snel mogelijk warm wordt kun je beter het kortsluit-circuit zo klein mogelijk houden.
bedoel je hier met ketel de warmtebron zoals een houtkachel of vergasser ?
groet,
FritsOv
- nck
- Wiki Koning
- Contacteer:
Ja exact. Het is de bedoeling dat de watermantel van de kachel of ketel zo snel mogelijk boven de minimale temperatuur van 63 graden gebracht wordt, en ook dat het retourwater minimaal 63 graden blijft.FritsOv schreef:bedoel je hier met ketel de warmtebron zoals een houtkachel of vergasser
Wanneer je in een extreem geval redeneert, zou de shunt of laddomat wel deze temperatuur afgeven maar bij een heel lange leiding zal het retourwater te veel afkoelen. Ook voeg je onnodig volume toe in het korte circuit.
Doel is het voorkomen van condensatie in de ketel wat onder de 63 graden optreed, en vrij agressief is naar de kachel toe.
Ook de verbranding gaat aanmerkelijk beter wanneer de kachel goed op bedrijfstemperatuur is. zeg maar vanaf 75 graden water. Dit laatste is vooral het geval bij kachels. Vergassers zijn hier minder kritisch.
Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
- Chicken Power
Ik hoorde maandag nog een mooie term van iemand die lang bij Viessmann had gewerkt:
Sokkeltemperatuur.
Groet, Cp
Sokkeltemperatuur.
Groet, Cp
Verwijderd.
- Tim
Meindert,
Is je probleem verholpen?
Tim
Is je probleem verholpen?
Tim
- Chicken Power
Hallo Tim,
Begrijpelijke vraag, Nck en ik zouden dat zeer graag willen weten.
Echter, Meindert heeft sinds 3 januari al niet meer ingelogd. Ik stel voor dat je hem even belt, hij is makkelijk te vinden, is bij jouw in de buurt en hetzelfde taaltje van heit en mem.
Zal wel gevalletje garantie leverancier geweest zijn, die d’r gewoon een nieuw elementje in propt. Raar volk.
Kan je ook even doen bij molotov en Hekman, dan weten we weer wat..
Groet, Cp
Begrijpelijke vraag, Nck en ik zouden dat zeer graag willen weten.
Echter, Meindert heeft sinds 3 januari al niet meer ingelogd. Ik stel voor dat je hem even belt, hij is makkelijk te vinden, is bij jouw in de buurt en hetzelfde taaltje van heit en mem.
Zal wel gevalletje garantie leverancier geweest zijn, die d’r gewoon een nieuw elementje in propt. Raar volk.
Kan je ook even doen bij molotov en Hekman, dan weten we weer wat..
Groet, Cp
Verwijderd.
- Tim
Cp,
Ik woon daar niet meer in de buurt. Ik heb wel spijt dat ik vertrokken ben, die verrekte ballonvaarders hè.
Voordeel is wel dat ik nu ruim boven NAP woon
.
Tim
Ik woon daar niet meer in de buurt. Ik heb wel spijt dat ik vertrokken ben, die verrekte ballonvaarders hè.
Voordeel is wel dat ik nu ruim boven NAP woon
Tim