Hiermee aan de slag gegaan en een J-tube gemaakt. Recht is het allemaal niet.... maar het lijkt aardig op het voorbeeld.
Gisteren het ding opgesteld en de eerste houtjes erin aangestoken met een aanmaakblokje. Tot mijn grote verbazing ging na 10 seconden het vuur al horizontaal. Na een beetje prutsen het de burn tunnel opgestookt tot zo'n 350 graden en einde heatriser ca 130 graden.
's Avonds nog een testrun gedaan, maar nu met de burntunnel geïsoleerd met een dubbele laag vuurdeken en een stuk glaswol van 6 cm. Dat was schrikken... onder de isolatie een temperatuur gehaald van 850 graden! Bovenkant heatriser (nog ongeisoleerd!) 350 graden.
Een toevallige voorbijganger(....) heeft een zaklamp opgehaald omdat ie niet geloofde dat er geen ventilator inzat. Na 5 minuten droop hij hoofdschuddend af
Temperaturen zijn gemeten met een voltcraft ir thermometer. Zal niet heel betrouwbaar zijn, maar geeft wel een mooie indicatie. Op z'n zachtst gezegd ben ik erg onder de indruk en heb ik nu pas het idee dat ik de theorie achter de rocketstove (ook die van Peterberg) begrijp.
Nu nog eens proberen om 't ding op houtsnippers te stoken en om 'm wat duurzamer te maken (duurzamer in de zin van "bestand tegen deze idioot hoge temperaturen)