In de kassenbouw weten ze al heel lang dat als je extra CO2 toevoegd, de planten veel sneller groeien. Ik kan mijn schoolstukken daarover niet meer vinden, maar als ik het goed heb is een dubbele hoeveelheid CO2 in de lucht goed voor een bijna dubbele groei in de hoogte en bijna 3X in volumeRicharddeBlauw schreef: Het heeft geen enkele zin om CO2 via een welke opslag dan ook aan planten te geven omdat die zelfde planten die CO2 dan niet via natuurlijke weg uit de lucht kunnen/hoeven te halen en er dus eigenlijk meer CO2 in die lucht achterblijft. Zet volgens mij dus in dat opzicht geen zoden aan de dijk.
Door deze wetenschap ben ik nog steeds een beetje sceptisch over het statestiekje van Mr Gore. Daarin is al niet te zien dat er iedere zoveel jaar (+/- 10 als ik me niet vergis) een verdubbeling van de CO2-uitstoot plaats vindt en er wordt met geen woord gesproken over het effect dat de plantaardige organismen hierop zouden moeten hebben.
Maar om even terug te komen op het topic zelf, als we dus alle fossiele brandstoffen kunnen vervangen voor bio-brandstoffen, én de CO2 daarvan kunnen opvangen om de landbouw nog efficiénter te maken, dan zijn we in theorie twee problemen aan het oplossen/verminderen