Dakisolatie van oude kleding
Moderator: Moderators
-
robertengels
Dakisolatie van oude kleding
Hallo,
Op internet kwam ik een isolatiemateriaal tegen gemaakt van oude kleding, op de site www.isolatiemetisse.nl.
Omdat ik binnenkort mijn dak moet gaan isoleren vroeg ik me af of er mensen reeds ervaring mee hebben en hoe dit bevallen is?
Lijkt me wel lekker zacht en best wel duurzaam!
Mvgroet, Robert Engels
Op internet kwam ik een isolatiemateriaal tegen gemaakt van oude kleding, op de site www.isolatiemetisse.nl.
Omdat ik binnenkort mijn dak moet gaan isoleren vroeg ik me af of er mensen reeds ervaring mee hebben en hoe dit bevallen is?
Lijkt me wel lekker zacht en best wel duurzaam!
Mvgroet, Robert Engels
- Tim
Re: Dakisolatie van oude kleding
Robert,
Ik heb mijn dak gedaan met Isovlas. Dit is wol en vlas, ziet er bijna hetzelfde uit. Qua verwerking kan ik zeggen dat een alternatief als dit heerlijk werkt. Geen jeuk, geen gevaar alleen af en toe hatsjoe.
Tim
Ik heb mijn dak gedaan met Isovlas. Dit is wol en vlas, ziet er bijna hetzelfde uit. Qua verwerking kan ik zeggen dat een alternatief als dit heerlijk werkt. Geen jeuk, geen gevaar alleen af en toe hatsjoe.
Tim
-
MichaelDB
Ik ben niet bekend met isolatie van oude kleding. Ik heb mijn dak geïsoleerd met sesamstraat, een isolatiesysteem van al afgewerkte isolatieplaten. Vond het zelf ontzettend handig, want het kost weinig tijd om het te plaatsen en is ook meteen geluidswerend en dampremmend en natuurlijk brandveilig. Dat zijn erg belangrijke factoren om rekening mee te houden. Ik weet niet hoe dat zit met isolatie van oude kleren? Isoleert dit net zo goed en is het net zo veilig?
-
chathanky
Met een lamda waarde van 0,038 is het niet eens zo verkeerd gestelt, het is een redelijk goede waarde.
Grappig wat men al niet bedenkt.
Grappig wat men al niet bedenkt.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
-
account verwijderd
@Robert,
De isolatie die je gebruikt kun je hier vergelijken met andere isolatie materialen op lampda waarde:
http://www.ekbouwadvies.nl/tabellen/lambda.asp
Zelf vindt ik het een beetje op rockwook lijken qua eigenschappen.
Voor dakisolatie moet je erg oppassen!!
Beter is een warm dak principe isolatie materiaal toe te passen. In de bouw zijn er 2 isolatie methodes,
een koud of warm dak isolatie. Het koud isoleren doet men tussen de balklaag, dus aan de binnenzijde, het warm isoleren doet met onder de tengels, hier zitten de panlatten op.
Het gevaar van koud isoleren is schimmel op je dakbeschot. Er staat ook bij dat een dampremmende
folie toegepast moet worden.
Deze isolatie heeft de eigenschap om veel vocht vast te houden, kijk maar naar katoen kleding als je in de regen loopt. Dit vocht werkt accumulerend volgens de leverancier, dit klopt precies.
Deze eigenschap wil je niet aan de binnenzijde van je houten dakbeschot hebben, erger kan het bijna niet.
Gips heeft ook de eigenschap om veel vocht vast te houden en je ziet soms dat bij niet voldoende ventilatie
een huis gaat schimmelen op de gipsmuur. Dit effect treedt op tussen de isolatie en je dakbeschot.
Binnen een paar jaar is je hele dak naar de ...
Voor een dakisolatie kun je beter een meerlaags alu folie onder je tengels maken, dus pannen eraf is
de beste oplossing. Ik heb schimmel gezien met rockwool als dakisolatie tussen de balklaag, dit wens je niemand toe.
Het product is prima toe te passen als spouw isolatie en heeft hier een goede toekomst voor.
De isolatie die je gebruikt kun je hier vergelijken met andere isolatie materialen op lampda waarde:
http://www.ekbouwadvies.nl/tabellen/lambda.asp
Zelf vindt ik het een beetje op rockwook lijken qua eigenschappen.
Voor dakisolatie moet je erg oppassen!!
Beter is een warm dak principe isolatie materiaal toe te passen. In de bouw zijn er 2 isolatie methodes,
een koud of warm dak isolatie. Het koud isoleren doet men tussen de balklaag, dus aan de binnenzijde, het warm isoleren doet met onder de tengels, hier zitten de panlatten op.
Het gevaar van koud isoleren is schimmel op je dakbeschot. Er staat ook bij dat een dampremmende
folie toegepast moet worden.
Deze isolatie heeft de eigenschap om veel vocht vast te houden, kijk maar naar katoen kleding als je in de regen loopt. Dit vocht werkt accumulerend volgens de leverancier, dit klopt precies.
Deze eigenschap wil je niet aan de binnenzijde van je houten dakbeschot hebben, erger kan het bijna niet.
Gips heeft ook de eigenschap om veel vocht vast te houden en je ziet soms dat bij niet voldoende ventilatie
een huis gaat schimmelen op de gipsmuur. Dit effect treedt op tussen de isolatie en je dakbeschot.
Binnen een paar jaar is je hele dak naar de ...
Voor een dakisolatie kun je beter een meerlaags alu folie onder je tengels maken, dus pannen eraf is
de beste oplossing. Ik heb schimmel gezien met rockwool als dakisolatie tussen de balklaag, dit wens je niemand toe.
Het product is prima toe te passen als spouw isolatie en heeft hier een goede toekomst voor.
Verwijderd
-
bas-hilversum
- Contacteer:
Als je aan de binnenkant van je isolatie alles afdicht met een Intello of Miofol Active dampremmer kun je vochtproblemen voorkomen. Als je dat niet doet ontstaat er ergens in je isolatielaag, op of vlak bij je dakbeschot, condens, met het door michel geschetste gevolg. Dit zijn folies die in de winter dampdicht zijn en in de zomer dampopen, zodat droging mogelijk is.