ik ben van plan om een pellet/houtketel te gaan plaatsen samen met 2 buffervaten.
Ik was van plan om de buffer te gaan gebruiken in samenwerking met mijn zonneboiler om meer zonlozedagen te overbruggen en als buffer voor de ketel.
Mijn gedachten waren deze, de cv laten draaien zoals nu met een buitentemp.regelaar via de "hoofdbuffer" met 2 warmtewisselaars, 1 onder voor de zonneboiler en 1 boven voor de cv die ook met een buitentemp. schakeling de boiler meerder graden hoger houd dan de cv regeling, omzo doende niet al te grote temperatuurverschil te creeren ivb met de laagvorming.
Die hoofdbuffer word dan gevoed door een 2e die ik dan met houtstook of automatisch met pellets via een buiten temperatuurregeling,of Delta T regeling, als backup voed. Deze kan dan natuurlijk ook volgepropt worden qua temperatuur.
Ik verhuur ook appartementen die hiervan afhankelijk zijn, dus de verwarming en ww moeten gegarandeerd werken, vandaar ook de pellets.
Zou ik op deze manier een beter laag verdeling houden en stabieler en zuiniger stoken?
Schiet er maar gaten in:-(
gr Ger