Een paar weken heb ik 10 m³ droog brandhout gekocht en dit met veel ijver opgestapeld in een open schuurtje.
Nu blijkt dat er hier en daar schimmel aan het vormen is op het hout. Bij het inladen was het even aan het regenen, en het laatste deel heeft een nachtje buiten gelegen onder een zeildoek. De dag erna bleek dit hout redelijk nat te zijn.
Mijn vraag is nu: is het normaal dat op dit (nat geworden) hout schimmel gevormd heeft, en vooral: gaat dit vanzelf weg na een tijdje ? Of gaan die beschimmelde blokken de rest "infecteren" ? Ik heb er anderhalve dag over gedaan om de 100 kruiwagens hout op zijn plaats te krijgen, dus zie er een beetje tegenop om al het hout te verplaatsen. De bergplaats lijkt me redelijk geschikt (zijwanden is gevlochten hout en bovenste stuk is open, dus er kan lucht aan) maar ik heb wel een tiental rijen hout achter elkaar liggen... ik zal morgen een foto posten, dat is misschien makkelijker om te oordelen of het hout zo goed ligt.
Ik zou het fijn vinden moest iemand met kennis van zaken mij kunnen antwoorden, want ik zit er redelijk mee verveeld
Voor mij is het allemaal nieuw, pas een huis gekocht met een oude houtkachel
Alvast bedankt !