Groene stroom bestaat niet
Tim
Moderator: Moderators
Oké Herbert, één voorbeeld: de biomassa vergistingsinstallatie in een naburig dorp verwerkt in hoofdzaak mais. Geteeld op landbouwgrond.Herbert wrote:geef mij 1 voorbeeld waar kostbare landbouw grond verloren gaat voor de teelt van biomassa produkten ,of hoe je het ook noemen mag in correct nederlands.
Biomassainstallaties werken op AFVAL.
groene energie is groen ,maakt niet uit waar de energie vandaan komt.Tim wrote:Herbert,
Groene energie, dan zou ook zonnewarmte erbij horen, dat wou ik eigenlijk vermijden in deze draad. Ik deel je mening over geen gebruikte energie is de beste groene. Maar we leven in 2010, en volledig zonder energie kan niet meer, tenzij je op de hei gaat wonen en herten gaat speren.
Heel groot voorbeeld voedsel vergisting:
Neem het NAWARO systeem in Duitsland. Het overgrote deel van de vergisters in Duitsland vergist met zo'n vergunning/subsidie. Deze geldt echter alleen als er producten van het eigen boerenbedrijf vergist worden. Dus: Mest (is praktisch energieloos), mais, granen, bieten, gras and so on. Deze boer produceerde eerder voedsel.
Tim
Daar heb ik heel erg lang over na moeten denken en ben tot de conclusie gekomen dat als je de energie benodigd om die olie te winnen ,op plaats van bestemming te krijgen en bruikbaar te maken er van af rukt ,je uiteindelijk toch nog negatief uit komt.Dutch John wrote: Ps. iets om over na te denken: één vat ruwe olie (159 liter) staat qua energetische waarde gelijk aan 12 jaar lang, 40 uur per week aan menselijke arbeid.