Omdat ik in mijn tuin niet de mogelijkheid heb om mijn zwembad op de cv van het huis aan te sluiten mbv een warmtewisselaar ben ik opzoek naar andere methoden om mijn zwembad te verwarmen. Ik heb reeds zonnecollectoren geprobeerd maar dat schiet niet op. Daarnaast heb ik een electronische verwarmer gebruikt die het water in korte tijd goed kon opwarmen. Echter was deze na een maand al stuk en mocht niet meer verkocht worden in Nederland omdat apparaten op 220v niet binnen een meter van het zwembad mogen staan. Het gaat om een klein opbouw zwembad die alleen in de zomer staat.
Nu had ik het idee om een 2dehands CV ketel te halen en daar het zwembad op aan te sluiten. Het water gaat dan via een filterpomp naar de CV pomp. Omdat ik geen gas aansluiting heb in mijn kleine schuurtje wil ik de CV dus op LPG aansluiten.
Ik kan dit allemaal wel willen, maar het moet ook kunnen. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het bovenstaande? of misschien zijn er mensen die nog andere ideeen hebben om mijn zwembad te verwarmen op gas. Laat duidelijk zijn dat ik zo min mogelijk wil investeren. Dan maar met harde tep*** in het zwembad zitten
gr, Niek