Wellicht een goed moment om met ons eens een boom op te zetten over wat je wil gaan maken.
Er kunnen waardevolle reacties komen waar je profijt van hebt.
neodynium magneet dynamo met windmeter aandrijving
Moderator: Moderators
-
m.bouwer
Re: neodynium magneet dynamo met windmeter aandrijving
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Slooij
Ja dat zou wel tof zijn om met jullie een boom op te zetten!
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
-
Slooij
Hoi ik ben weer even bezig geweest met mijn stator.
Het gaat niet egt snel de laatste tijd maar ik ben weer wat dingetjes op aan het pakken. Dit zijn de spoel wikkel schijven van aluminium. Ik heb de resten epoxy verwijderd zodat ik weer kan gaan wikkelen. Ik heb epoxy die 130 graden kan worden ik moet hierbij zeggen dat het wel uitgehard moet worden in een oven. De temperatuur van de spoelen is 130 graden maar dat wil niet zeggen dat de magneten zo warm mogen worden. De magneten die mogen maximaal 80 graden worden dit omdat bij hogere temperaturen de magneet zijn magnetisme verliest. Ik weet niet wie de magneet opnieuw kan magnetiseren en of dit überhaupt kan.
Ik heb gelezen dat ze dit doen met een sterk magnetisch veld.
Het gaat niet egt snel de laatste tijd maar ik ben weer wat dingetjes op aan het pakken. Dit zijn de spoel wikkel schijven van aluminium. Ik heb de resten epoxy verwijderd zodat ik weer kan gaan wikkelen. Ik heb epoxy die 130 graden kan worden ik moet hierbij zeggen dat het wel uitgehard moet worden in een oven. De temperatuur van de spoelen is 130 graden maar dat wil niet zeggen dat de magneten zo warm mogen worden. De magneten die mogen maximaal 80 graden worden dit omdat bij hogere temperaturen de magneet zijn magnetisme verliest. Ik weet niet wie de magneet opnieuw kan magnetiseren en of dit überhaupt kan.
Ik heb gelezen dat ze dit doen met een sterk magnetisch veld.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Slooij
Het voordeel van de temperatuur die maximaal bij de magneten 80 graden is dat de spoel beschermd word omdat de magneet geen kracht meer geeft.
-
Slooij
Ik heb ook nog een gereedschapje gemaakt.
Het gaat om een verlengde inbus sleutel. Het maken van een verlengde inbus sleutel is ook gelijk een expiriment want ik wil dit principe gebruiken als een aandrijfas. Ik wil dan de inbus in een olie badje laten draaien zowel boven als onder.
Het gaat om een verlengde inbus sleutel. Het maken van een verlengde inbus sleutel is ook gelijk een expiriment want ik wil dit principe gebruiken als een aandrijfas. Ik wil dan de inbus in een olie badje laten draaien zowel boven als onder.
-
LeaD
De magneto van een oldtimer, hiervan worden de magneten na verloop van tijd ook minder sterk . In het filmpje zie je zie je hoe ze daarbij te werk gaan om deze te hermagnetiseren .
https://www.youtube.com/watch?v=Vzh1uMRIXhc
https://www.youtube.com/watch?v=Vzh1uMRIXhc
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Slooij
Leuke film 
-
Slooij
Ik heb me vergist in de spoelen. Ik weet dat het goed komt maar niet in de eerdere geschatte tijd. Ik wil 12 volt hebben met een niet al te hoge RPM.