forum offline door bots

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Post Reply
kockie
Site Admin

forum offline door bots

Post by kockie »

Vandaag is het forum een tijdje uit geweest ivm enorme overlast door bots. Op het door mij geziene hoogtepunt waren er meer dan 3600 bots het forum aan het afgrazen waardoor fatsoenlijk bezoek van de website niet meer mogelijk was. Er zijn een aantal pogingen gedaan om de overlast te beperken, maar die bleken niet zinvol.

Er wordt gezocht naar mogelijkheden om botverkeer te beperken. Fatsoenlijke zoekmachines houden zich aan robots.txt, een bestand waar je in aangeeft wat/hoe veel ze mogen doen op dit forum, maar de overlast gevende bots zijn niet als zodanig herkenbaar en houden zich niet aan normale grenzen. \

Heb je verstand van zaken en ideeën om deze ellende buiten de deur te krijgen, meld je dan svp.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Paide

Re: forum offline door bots

Post by Paide »

cloudflare ertussen hangen?
Paul Joosten

Post by Paul Joosten »

@janus vragen?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
kockie
Site Admin

Post by kockie »

Het is weer helemaal &@^ sinds gisteren. Het forum is een aantal keren uitgezet om problemen met andere sites op dezelfde server te voorkomen.

Ik heb nu niet de tijd en energie om er iets aan te doen, of iemand te vragen/instrueren wat te gaan doen. Het is even wat het is. Zal net als de vorige keer wel weer minder worden.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Post Reply