installatie Blaze Green
Moderator: Moderators
-
pelletpower
Re: installatie Blaze Green
Nou, misschien snap ik het nog niet echt. Of echt niet. Geen idee.
Ook een beetje lastige brandstof, zo van het landje uit een rebak chunker. Wel al paar jaar oud maar misschien nog te vochtig.
Ook een beetje lastige brandstof, zo van het landje uit een rebak chunker. Wel al paar jaar oud maar misschien nog te vochtig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Kun je nog wat met de lucht sturen?
Minder primaire lucht?
Is de ketel al wel warm bij het maken van deze wolken?
Minder primaire lucht?
Is de ketel al wel warm bij het maken van deze wolken?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
pelletpower
Nee. Is wel met koude kachel. Hout onderin maar kolenbedje is nog te klein.
En nee, spelen met lucht gaat niet. Dat doet de lambda. Gaat op zich goed. Rustiger en met geduld opstarten. Niet mijn sterkste kant.
Als ik een vuurtje in die rook durf te houden gaat het rookkanaal smelten , vrees ik. Echt dikke rook.
En nee, spelen met lucht gaat niet. Dat doet de lambda. Gaat op zich goed. Rustiger en met geduld opstarten. Niet mijn sterkste kant.
Als ik een vuurtje in die rook durf te houden gaat het rookkanaal smelten , vrees ik. Echt dikke rook.
-
Sandman79
Blijft hij zo dampen met dit materiaal? of enkel opstart?
-
pelletpower
Nou, een reset gegeven en hij doet t een stuk beter. Sturing was aardig van het padje. Er zit ook een sensor in die een minimum houtvoorraad detecteert, die werkt nu ook. Lambda snapt wat de bedoeling is. Wat nu nog rookt is condens. Rookgassen zijn standaard rond de 110 graden. Erg netjes. Ik vraag met af of een extra wisselaar nog zin heeft. Begint wat te worden.
-
pelletpower
Even kleine update.
Sensor om een laagje kolen te bewaren ivm volgende opstart gebruik ik niet meer. Ik heb liever de extra kWh in de buffer zitten dat scheelt me een keer bijvullen. Buffer wordt met een enkele stook gevuld, niet gek voor klein kacheltje. 90 graden is lastig te bereiken maar het is wel goed zo, 85 gr ongeveer max.
Eerste laag brandstof is het beste hout, daarop kan gerust zaagsel, snippers of iets dergelijks. Niet meer de klep openen want dan verandert het vlamfront en gaat ie ontzettend stinken.
Samengevat, leuk ding, geeft door zijn grote houtvoorraad rust en rookt niet bij hervullen van boven.
Sensor om een laagje kolen te bewaren ivm volgende opstart gebruik ik niet meer. Ik heb liever de extra kWh in de buffer zitten dat scheelt me een keer bijvullen. Buffer wordt met een enkele stook gevuld, niet gek voor klein kacheltje. 90 graden is lastig te bereiken maar het is wel goed zo, 85 gr ongeveer max.
Eerste laag brandstof is het beste hout, daarop kan gerust zaagsel, snippers of iets dergelijks. Niet meer de klep openen want dan verandert het vlamfront en gaat ie ontzettend stinken.
Samengevat, leuk ding, geeft door zijn grote houtvoorraad rust en rookt niet bij hervullen van boven.