Viessmann houtvergasser "Extra printplaat"
Moderator: Moderators
-
hvv
Viessmann houtvergasser "Extra printplaat"
Geachte Leden,
Een kennis heeft een Viessmann houtvergasser 40 Kw waar hij twee thermostaten mee aan wil sturen.
Hiervoor heeft hij een extra ( speciale) printplaat nodig om deze aan te kunnen sturen .
Het schijnt dat je ook wat aan een normale , orginele plaat wat kunt doorsolderen !!
Wie heeft iets liggen of weet een oplossing, bvd.
gr Hvv
Een kennis heeft een Viessmann houtvergasser 40 Kw waar hij twee thermostaten mee aan wil sturen.
Hiervoor heeft hij een extra ( speciale) printplaat nodig om deze aan te kunnen sturen .
Het schijnt dat je ook wat aan een normale , orginele plaat wat kunt doorsolderen !!
Wie heeft iets liggen of weet een oplossing, bvd.
gr Hvv
-
JantjeV8
Re: Viessmann houtvergasser "Extra printplaat"
De vergasser stuurt 2 thermostaten aan? Of wil je met 2 thermostaten je vergasser aansturen?
Volgens mij geen van beiden erg succesvol. Je vergasser stookt een buffer vol. Gewoon voluit, niks thermostaat. Vanuit dat buffer kun je diverse circuits voeden met heet water. Ieder circuit z'n eigen pompje en thermostaat.
Volgens mij geen van beiden erg succesvol. Je vergasser stookt een buffer vol. Gewoon voluit, niks thermostaat. Vanuit dat buffer kun je diverse circuits voeden met heet water. Ieder circuit z'n eigen pompje en thermostaat.
-
dormos
Wordt hier niet bedoeld dat men zone regeling wil? Twee aparte circuits (bijvoorbeeld Vloerverwarming en radiatoren) elk met hun eigen thermostaat?
Heb ik ook, vloerverwarming dmv simpele thermostaat in de woonkamer, CV met klokthermostaat in de keuken.
Mijn instalateur heeft er een kastje met twee relais tussengebouwd, waardoor de pomp gaat lopen op basis van vraag van de VV en/of CV.
Pomp gaat lopen als 1 van beide relais geschakeld word, of als ze allebei geschakeld worden.
Groet,
Hans
Heb ik ook, vloerverwarming dmv simpele thermostaat in de woonkamer, CV met klokthermostaat in de keuken.
Mijn instalateur heeft er een kastje met twee relais tussengebouwd, waardoor de pomp gaat lopen op basis van vraag van de VV en/of CV.
Pomp gaat lopen als 1 van beide relais geschakeld word, of als ze allebei geschakeld worden.
Groet,
Hans
-
Ruuben
kijk eens op duitse fora.
-
hvv
Wil mijn thermostaat in huis en in mijn "woon" schuur aan laten sturen dus onafhankelijk van elkaar.
Heb op mijn manifold ( verdeler ) ook 3 pompen gemonteerd.
1 pomp voor het huis, 1 voor de schuur en 1 regelt de ww boiler !
Volgens mij moet ik een extra HKR regelaar in mijn Viessmann zetten ( zit er nu 1 in )
Deze regelaars (printplaat) zijn nieuw nogal prijzig, vandaar dat ik me afvroeg of iemand een idee had of toevalig een regelaar
heeft liggen !!
Heb op mijn manifold ( verdeler ) ook 3 pompen gemonteerd.
1 pomp voor het huis, 1 voor de schuur en 1 regelt de ww boiler !
Volgens mij moet ik een extra HKR regelaar in mijn Viessmann zetten ( zit er nu 1 in )
Deze regelaars (printplaat) zijn nieuw nogal prijzig, vandaar dat ik me afvroeg of iemand een idee had of toevalig een regelaar
heeft liggen !!
-
JantjeV8
Hoe kan iemand dat nu beoordelen als je verder helemaal geen schema/beschrijving geeft, die paar componenten zeggen nog helemaal niets, daar kan niemand een goed advies over geven.
Ik heb nog altijd de indruk dat je verwarmingscircuits direct op je vergasser zitten, die je waarschijnlijk door 1 of 2 thermostaten gaat knijpen--> niet goed dus.
Ik heb nog altijd de indruk dat je verwarmingscircuits direct op je vergasser zitten, die je waarschijnlijk door 1 of 2 thermostaten gaat knijpen--> niet goed dus.
-
thomas1234
Goedendag,
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een vitolig 200 (via marktplaats) maar hier zit geen hkr bij. Mocht iemand deze toevallig nog hebben liggen, houd ik mij graag aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Thomas.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een vitolig 200 (via marktplaats) maar hier zit geen hkr bij. Mocht iemand deze toevallig nog hebben liggen, houd ik mij graag aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Thomas.
-
Yvesned
Ik zie dat het topic al wat ouder is. Toch wil ik er graag even op inhaken met een vergelijkbaar probleem.
Ik heb een Viessmann Vitolog 200 houtvergasser gekocht om mijn huis en schuur te verwarmen. Met behulp van wifi schakelaars zou ik het geheel graag aan willen sturen met behulp van Home Assistant. Dit platform bevalt me goed en werkt uitstekend bij andere projecten.
De Vitolog is op dit moment werken op de viessmann thermostaat. Nu ben ik er al achter dat de thermostaat helaas geen simpel no nc signaal geeft (Dit had ik eerst in gedachten). Om het nu te omzeilen heb ik enkele de pomp op de mengunit aangestuurd. Dit werkt maar is niet geweldig. Zo verlies ik bijvoorbeeld de automatische mengfunctie en misschien ook andere functies.
Wie kan mij helpen met het slim aansturen van de kachel? Welk protocol kan ik gebruiken of is er een slimme manier door een externe vraag door te geven?
Ik heb een Viessmann Vitolog 200 houtvergasser gekocht om mijn huis en schuur te verwarmen. Met behulp van wifi schakelaars zou ik het geheel graag aan willen sturen met behulp van Home Assistant. Dit platform bevalt me goed en werkt uitstekend bij andere projecten.
De Vitolog is op dit moment werken op de viessmann thermostaat. Nu ben ik er al achter dat de thermostaat helaas geen simpel no nc signaal geeft (Dit had ik eerst in gedachten). Om het nu te omzeilen heb ik enkele de pomp op de mengunit aangestuurd. Dit werkt maar is niet geweldig. Zo verlies ik bijvoorbeeld de automatische mengfunctie en misschien ook andere functies.
Wie kan mij helpen met het slim aansturen van de kachel? Welk protocol kan ik gebruiken of is er een slimme manier door een externe vraag door te geven?
-
JantjeV8
Een thermostaat plaatsen die wel een NC aansluiting heeft.,
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
of met thermostaat een relais schakelen met no en nc aansluiting
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Yvesned
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik zou heel graag een thermostaat plaatsen met no nc uitgang. De houtvergasser begrijpt dit echter niet.
-
JantjeV8
Heb je een schema van die thermostaat? Of een exact typenummer?
-
Yvesned
Het gaat om een Viesmann thermostaat met de volgende gegevens:
Sach-Nr.: 7817307
Fernbedienung FB 5210
Sach-Nr.: 7817307
Fernbedienung FB 5210