T.K gevraagd perstang voor leidingen

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

pelletpower

Re: T.K gevraagd perstang voor leidingen

Post by pelletpower »

Bonfix is volgens mij die gelaagde slang, beter niet met een houtkachel combineren volgens mij.

En die smelttechniek ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik denk dat ik het ook ga solderen. Voor wat spielerij zon dikke tang aanschaffen gaat me eigenlijk net te ver. Solderen gaat vanzelf volgens mij, schoon werken.
rijpezweer

Post by rijpezweer »

De buizen kan je in de kleinste doe-het-zelf-zaak vinden hier en zijn echt heel erg goedkoop. Voorbeeld.

Zo'n smeltapparaat is echt goedkoop. Een selectie.

Er zijn grofweg twee soorten van die pp-buizen in omloop in de Baltische staten. Een type is verbazend wamtebestendig dankzij toevoeging van een specifiek soort vezel en daarmee beter geschikt voor verwarmingssystemen. Als het je te link wordt dichtbij een warmtebron kan je daar altijd een stuk metalen buis steken natuurlijk...
GTV6

Post by GTV6 »

Eerst even waarom zou je 40 en 50 mm pijp nodig hebben, ga je een flat voorzien van warmte? met 22 en als je echt grof wil is 28mm echt wel de max voor een woonhuis, waarbij 28 mm niet van deze tijd is. Die buffer heeft wel die aansluitingen maar zo groot moet t niet zijn, 100 kW kan al met 28mm.

Ik woon in Polen en ja daar hebben ze die lasbare pijp pp heet dat hier, idd goedkoop en niet echt moeilijk.
Totdat je het niet op de werkbank kan maken maar ergens in een hoekje dan is het een zwaar apparaat met een 300 graden of wat meer.
Sokjes en knietjes zijn goedkoop, een afsluiter is al wel aan de prijs, en overgangen naar draad zijn ook aan de prijs.
Het is wel een kunstje om t netjes te maken, wel altijd dicht.
Iets wijzigen is wel gedoe hoor. Afgezet tegen VHS koppelingen is het goedkoop.
Tiewrap

Post by Tiewrap »

Ik schreef inderdaad ook 54, meer omdat die meestal in een set schijnen te komen ? Het gaat om de 42. Ik weet niet of de leiding dan ook 42mm meet.

Ik heb voor de aanschaf best wat informatie ingewonnen en mensen gesproken. Er werd mij door meer een bepaald type kranen en leiding, en vooral dikke leiding aanbevolen.
Bij ons komt de vergasser waarschijnlijk niet dicht bij de buffers, dus ga ik liever niet gokken met een leiding die mogelijk achteraf te dun is.
Er komt een 70kw vergasser op, daar gebeurt toch best wat dan.

Het gebouw wat verwarmd wordt meet 660m2, er zal 500m2 verwarmd worden.
Post Reply