Terugleverkosten
Moderator: Moderators
-
JantjeV8
Re: Terugleverkosten
Dan zou je op dure momenten ook heel je batterij leeg kunnen trekken en het net op pleuren.
-
pelletpower
Inderdaad. Ene maatje doet dat volautomatisch via HA. Andere blijft handmatig ingrijpen. Kern van het verhaal, kant en klare oplossingen zijn beschikbaar maar software is matig. Geld verdienen/ besparen is goed mogelijk.
Ook wordt bijvoorbeeld de batterij geleegd voor de middag. Als dan lokaal spanning oploopt blijft t systeem in de lucht. Anders schakelt t af door oplopende spanning.
Enne, wat Zonneplan doet klopt niet. Das over de rug van en bovendien ben je geen baas over eigen installatie.
Ook wordt bijvoorbeeld de batterij geleegd voor de middag. Als dan lokaal spanning oploopt blijft t systeem in de lucht. Anders schakelt t af door oplopende spanning.
Enne, wat Zonneplan doet klopt niet. Das over de rug van en bovendien ben je geen baas over eigen installatie.
-
pelletpower
Gisteren lag er op straat een fase uit. Alles achter de batterij draait gewoon door, ook leuk.
- kockie
- Site Admin
@pelletpower: wat vindt je omvormer daar van? Kan die dan op de andere fasen nog wel laden?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
pelletpower
Geen idee. Deed gewoon zijn ding. Foeks kon niet bakken, in werkplaats nog gwoon drie fasen.
- kockie
- Site Admin
lag dat alleen aan de ontbrekende fase?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
pelletpower
Daar doe ik geen uitspraken over.
-
Jfromthemountain
zo'n thuis batterij klinkt wel fijn, maar moet zeggen dat ze wel veel negatief in het nieuws zijn geweest (voornamelijk de verkopers) dat ze je neppen met loze beloftes. Ook al voel ik mij ondertussen ook wel genept met de zonnepanelen. Weten jullie waar ik op zou moeten letten, als ik mij er veder in ga verdiepen?
-
Ruuben
Veel gaan lezen. Euro per kWh. En van betrouwbare club die lang bestaat en er al lang over schrijft, of bezoek het café met gratis spreekuur bij de Solar boys uit Almere. Of vraag een betaald advies van onafhankelijke deskundige die op LinkedIn staat, die dus niet zelf iets verkoopt.
Neem een omvormer die alleen levert wat je p1 meter zegt te verbruiken. Dan heb je ook geen accu nodig.
Neem een omvormer die alleen levert wat je p1 meter zegt te verbruiken. Dan heb je ook geen accu nodig.
-
Jfromthemountain
bedankt Ruuben, dan zal ik mij eens gaan inlezen
-
Slooij
ik ben niet zo ver als velen zijn lees ik hier net. ik ben een windmolentje aan het maken en ik hang er een gloeidraad aan en klaar is kees 
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
-
Krelis
Hier schijnt altijd de zon https://diysolarforum.com/